רוני נאק
מיצובישי אאוטלנדר PHEV, רכב הכביש שטח העממי היחיד שמשווק בישראל כשהוא מצויד במערכת פלאג אין הייבריד (כלומר מערכת שמאפשרת לו להיטען משקע חשמלי ולנסוע עשרות קילומטרים על חשמל לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה) יהיה הראשון בישראל שישווק עם כבל טעינה שמאפשר לו להיטען משקע חשמל ביתי- ולא מעמדה ייעודית. לפני כחמש שנים, עוד בימי בטר פלייס, הודיעה המדינה (עם הרבה "רוח גבית" של בטר פלייס…) שמכוניות חשמליות יוטענו רק מעמדות הטענה לרכב חשמלי שיהיו עמדות מבוקרות – כלומר עמדות מיוחדות, שיהיה ניתן בעצם לשלוט על זרימת החשמל בהן – בדיוק כמו במשאבה בתחנת הדלק – וכמובן גם להטיל מס על החשמל.
למעשה, החשמל בעמדות המיוחדות לרכב החשמלי יכול גם להיות מתומחר באופן שונה מהחשמל שמשמש, נאמר, את הקומקום שבביתכם. אלא שאחרי לכתה של בטר פלייס השתנה המצב: יבואני רכב פנו אל המשרד להגנת הסביבה ומשרד התשתיות – וביקשו שישראל תהיה ככל העמים. ואכן, הדבר אושר. מיצובישי אאוטלנדרPHEV יהיה הרכב הראשון שיוטען בכבל טעינה רגיל – ללא כל צורך בעמדה מיוחדת. חשוב לציין – מדובר בדור המעודכן של האאוטלנדרPHEV – שיוצג בישראל בעוד כמה חודשים.
הכבל החדש המאושר אינו דורש עמדת הטענה ייעודית אלא יכול להתחבר למקור חשמל (שקע ביתי – כמו של מזגן למשל) בעל פחת ייעודי ושקע תעשייתי המותקנת ע" חשמלאי מוסמך המאפשר טעינה ללא צורך בעמדת טעינה. מדובר בפיתוח מיוחד של מיצובישי לדרישות הישראליות היות ומכון התקנים דרש התאמה לשקע תעשייתי והנמכת סף זרם הטעינה ל-10 אמפר בשונה מהמקובל במדינות אירופה. כבל טעינה ב- MODE 2 יסופק כסטנדרט בכל רכבי האאוטלנדר PHEV והוא כולל יחידת פיקוד שמווסתת את זרם הטעינה.