יום רביעי , 13 נובמבר 2019
ראשי » מגזין » אאודי TT – חדה יותר
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

אאודי TT – חדה יותר

רוני נאק

התפרסם במקור במוסף ידיעות אחרונות

כשהוצגה אאודי TT הראשונה – אי שם בשנת 1998. מיד גילינו בה שתי בעיות: התנהגות כביש בעייתית בנהיגה נמרצת – ובזה אאודי טיפלה די במהירות על ידי ריקול, עדכון של המוטות המייצבים במתליה, הוספת ספויילר אחורי ללחוץ את הישבן חזק יותר לכביש והוספת בקרת יציבות אלקטרונית כסטנדרט. והבעיה השניה – ואולי חמורה הרבה יותר – הייתה שאי אפשר היה לראות מי נוהג ברכב. אותו עיצוב יוצא דופן, שהפך ברבות הימים את ה-TT לאייקון, שם את הנהג עמוק בתוך העיצוב ועם משקוף שיורד נמוך ומסתיר אותו/אותה. והרי חצי מהסיבה שמישהו קונה אאודי TT זה כדי שיראו אותו ב-אאודי TT – וכל השאר זה בונוס.

אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

דור 3

וחצי. עתה מגיעה אלינו מתיחת הפנים של הדור השלישי של TT אשר החל דרכו ב-2014. והעדכון של הדגם התמקד בלעשות את ה-TT לספורטיבית יותר, חדה יותר ולהמשיך את הקו הטכנולוגי המושחז כפי שהוצג ב-2014. העדכון העיצובי מינורי למדי הוא כולל שבכת מצנן בעלת אפקט תלת-ממדי, ופתחי כניסת אוויר מוגדלים בצידי הפגוש. מאחור מדגישה אאודי את הפרופורציות עם קווים אופקיים ויוצרת מתניים רחבים למראה ותנוחה אסרטיבית על הכביש. חישוקי 19 אינץ' וצמיגים בחתך 35 ורוחב 245 חותמים כאן לוק ספורטיבי מאד.

הפלטפורמה נותרה אותה MQB המשרתת דגמים רבים לכל רוחב ועומק קו המוצרים של קבוצת VW. כאן עם בסיס גלגלים של 251 ס"מ וסרחי עודף קצרים לפנים ומאחור כחלק מאפיין במראה הייחודי למדי של אאודי TT מראשיתה.

אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

אם יש מישהו שיודע לעשות תאי נהג מרשימים זו אאודי. וכאן – מה שנראה בתחילה כתא נהג קמצני הולך עם הזמן ומתגלה כגאוני. אאודי וויתרה על מסך נפרד ל-MMI וזו משולבת בלוח המחוונים הווירטואלי. זה מנקה נהדר את הדשבורד שנראה עתה – בהעדר מסך המזדקר ממנו – לריק באופן מטריד. עוד הברקה הוא שילוב חיווי בקרת האקלים במיתוג ומיקומו על פתחי המיזוג המרכזיים – אחד הפתרונות הנאים יותר שאני מכיר. זה משאיר תא נהג נקי ומינמאליסטי ועם עיצוב במוטיב תעופתי (דשבורד עם פרופיל של כנף ופתחי מיזוג בצורת טורבינות) זה מקום שכיף להיות בו. לצד זאת איכות החומרים מרשימה מאד והביצוע – פיקס. וכמו חצ'קון על פניה של נערה מתבגרת גם כאן יש מובילאיי המצרצר כל-כך הרבה שהוא פשוט שקוף ומיותר. בטח במכונית שעולה 300,000 שקלים.

אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

מושבי ספורט חובקי גוף מרופדים עם אלקנטרה ועם צבע ותפרים תואמים לדיפוני דלתות ודשבורד – ומאחור שני מושבים נוספים – תיאורטיים למדי – גם הם מרופדים אבל לא מקום שהייתי מוכן להכנס אליו מבחירה חופשית. גם הזחת המושבים הקדמיים קטנה למדי – ומהר מאד מתקבל המסר שאאודי TT היא בעצם מכונית לשניים.

אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים אאודי Q8

קבלו הצעה פרטית לכל רכב

בתחום ההנעה תמצאו כאן את דור מנועי הטורבו-בנזין האחרון. רכב המבחן מקבל את ה-2.0ל' טורבו עם 197 כ"ס ו-32.6 קג"מ – ההנעה היא קדמית בלבד דרך תיבת DCT עם 7 הילוכים. גרסת 45 של ה-TT מפיקה מאותו המנוע 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ ההנעה היא כפולה קבועה באדיבות מערכת קוואטרו והכוח עובר אליה גם דרך תיבה רובוטית עם 7 הילוכים. על פי היצרן גרסה 40 – בה נהגנו – מגיעה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות ולמהירות סופית של 250 קמ"ש.

 

נקפוץ להר

וקפצנו – די הרבה. ה-TT מרגישה מאד מוצקה. באופן גרמני כזה שמי שנהג אי פעם במכונית גרמנית בטח מכיר. היא מרגישה מחוברת ואחודה מאד – וזה כיף לחוש זאת שוב אחרי שמרבית נסיעות המבחן כיום הן על רכבי פנאי עמומי פידבק. בעיר ובכל מצב שאינו נהיגה ממש ספורטיבית אפשר ליהנות מהיכולת של מתג מצבי הנהיגה ולדלג בין מצב נוחות למצב האוטומטי כדי לנסות ולבודד את הישבן המעודן של הנהג מהכבישים הישראליים. ועם מינימום של גומי על חישוקי הסגסוגת – די הרבה מהכביש מצליח בכל זאת לעבור פנימה. כמו שאומרות מעצבות השיער – זה כואב להיות יפה – וזה נכון גם כאן.

אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

למרות תנוחת הנהיגה העמוקה והנמוכה – הראות החוצה טובה במפתיע. ציפיתי לקבל חוויה של חרכי ירי מפילבוקס בדיר-א-זור, אבל בסך הכל הראות החוצה מצוינת – כך גם השטח שמכסות מראות הצד. לא קלסטרופובי ומאד עוזר לחיים בעיר. לגבי זמינות כוח וכיוב' של המנוע החדש באמת שאין הרבה מה לומר – עם שיא מומנט שמגיע כבר ב-1,500 סל"ד ו-7 הילוכים מתיבה שהיא ערנית ואקטיבית, יש תמיד הרבה "מיץ" מתחת לדוושה.

אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

לחצו להורדת מפרט של אאודי TT

ובדיוק את המיץ הזה יצאנו לסחוט בהרים. כאן האאודי TT מתחדדת במעבר למצב דינאמי של בורר מצבי הנהיגה. כאילו אמרת משהו לעצבן אותה והיא מתכווצת, המנוע נהיה עצבן, תיבת ההילוכים מושכת כל העברה וההגה מקבל משקל נוסף. הקצב שבו אפשר ליישר פיתולים מרשים מאד – ולפעמים נדמה כי יש יותר כוח ממה ששני צמיגים קדמיים מסוגלים להתמודד איתם. בתצורה הזו זו אינה מכונית לנהיגה סופר אגרסיבית – אלא לקצב מהיר וזורם מפניה לפניה. פחות גרופ-B יותר GT – שייטת מהירה ומפנקת למרחקים ארוכים.

אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק
אאודי TT החדשה. חוויה על 4 גלגלים, לשני אנשים ו-300 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

אאודי TT היא יותר מכל תרגיל בעיצוב. פסל קינטי שאם יש לכם את היכולת הכלכלית תוכלו לנהוג בו/בה. היא פחות מכונית ספורט ויותר מכונית לייפסטייל לנהג שהפרופיל שלו חשוב לו לא פחות מהאופן שבו המכונית לוקחת עקומות. והיום בעולם של רכבי פנאי האם אאודי TT חיה על זמן שאול?

צפו גם בזה

יונדאי איוניק - גם על החשמל לבדו. צילום: יונדאי

לקנות מכונית חשמלית

הנה כל המכוניות החשמליות שיש לקנות היום בישראל - קחו כבל ובואו לאולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 + 4 =