תומר הדר
סובארו היפאנית מודיעה היום על השקת גרסה מעודכנת של הפורסטר, שתגיע בעוד מספר חודשים גם לישראל. לפי סובארו-עיקר השינויים (המזעריים למדי) מתבטאים בעיצוב מחודש של החזית ושדרוג של הדיפון הקולי, שאמור להפוך את הפורסטר למעט שקט יותר.
השדרוג באיכות הדיפון כולל שימוש בזכוכית עבה יותר בחלונות ועיבוי של האטמים שסביב הדלתות. לפי סובארו, לגריל הקדמי התווסף מוטיב חדש- עיצוב שונה לרשת הפנימית, עיצוב שונה לפנסים וגם תוספת של עיטורי כרום לפגוש הקדמי, שעבר בעצמו סוג של עיצוב עדין מחדש. השינוי, לטענת סובארו, נועד להדגיש את מרכז הכובד הנמוך של הפורסטר. בדומה לרכבים רבים שהוצגו השנה, גם הפורסטר זוכה לתוספת של פנסי LED במקום יחידות תאורת ההלוגן שהותקנו בו עד היום.
• מבחן רכב סובארו פורסטר טורבו
השינוי של הפורסטר אינו תקף רק לחלק החיצוני: בפנים הוחלפו הפלסטיקים בחומרים רכים יותר ומערכת השמע והניווט זכתה לתוספת של מסך בגודל 7 אינטש. כפי שנהוג בימים אלה בתעשייה, גם בסובארו מתהדרים בהוספה של אביזרי בטיחות, אלא שבסובארו לא מזכירים כלל מערכות בלימה אוטונומיות, או בקרות סטייה מנתיב, אלא פנסים המסוגלים לעקוב אחרי הפניה. מבחינה דינאמית, סובארו מדגישה ששיעורי השיכוך וההחזרה של המתלים שונו כך שהפורסטר החדש אמור להיות נוח יותר- ותיבת ההגה זכתה ליחס העברה יותר מהיר. המנועים ותיבות ההילוכים האוטומטיות (CVT) נותרו ללא שינוי.