תומר הדר
פעם, לפני שנים רבות, התקיים בין יצרני הרכב ובין התקשורת הסכם ג'נטלמני: יצרני הרכב נהגו להסוות אבות טיפוס של מכוניות ככל יכולתם והתקשורת נהגה לנסות ולצלם את אבות הטיפוס של המכוניות ככל יכולתה. לעתים צלמי הריגול היו חוטפים מעט מכות, שוכבים במעט שלג או בוץ כדי להשיג תמונה טובה – ולפעמים הם היו מצליחים אפילו לתפוס תמונה טובה באמת עם מינימום הסוואה.
אלא שכיום יצרני הרכב יודעים היטב שבעידן הדיגיטלי, כל ילדה תמימה בת עשר עם קוקיות אשר מתגוררת ליד אתר הניסוי הסודי ביערות הקוטב המושלגים של קרויצפלד-יעקפבף יודעת היטב כיצד לשלוף את הטלפון ולצלם. אז אין יותר טעם לנסות ולהסתתר. בדיוק מסיבה זו חושפת סקודה עוד תמונות של הקודיאק, רכב הכביש שטח הגדול של היצרנית, אבל התמונות (מחיאות כפיים) הן של קודיאק בצבעי הסוואה. הפעם, טוענת סקודה, שחשפה לפני כשבועיים את הקודיאק בצבעי הסוואה, מה שחדש הוא (תחזיקו חזק) – צבעי ההסוואה. עכשיו הם אדומים, אפורים ושחורים. את הקודיאק עצמו, מבטיחה סקודה, תחשוף היצרנית הצ'כית עם תום מרוץ הטור דה פראנס.
אנשי סקודה מתגאים במיוחד במאמציהם להסוות את הקודיאק (שאת תמונותיו בצבעי הסוואה הם גם טורחים לפרסם). לפי סקודה, 21 מטרים רבועים של לוחות הסוואה מיוחדים הוצמדו לקודיאק במשך 120 שעות. כפיים. ואם הם הצליחו לגרום לנו להראות את התמונות האלה ולדבר שוב על הרכב הפנאי הגדול שצפוי להגיע מסקודה – אז הצליח להם. ועכשיו…כפיים!