ניר בן זקן
השנה האחרונה הייתה פחות מוצלחת לסוזוקי. אחרי שאת 2014 סיימה בגידול של 25 אחוזים בזכות הקרוסאובר שהיה להיט מכירות של הסגמנט ונמכר בכ-6,281 יחידות, פי שניים יותר מניסאן ג'וק שהוביל את הסגמנט. כניסת מתחרים חדשים בתחילת השנה (בעיקר קיה ספורטאז' 1.6) גרמה לו לאבד מעט פופולאריות. גם הפסקת שיווק הספלאש, האלטו האוטומטית והגרנד ויטרה הביאו את סוזוקי לירידה של 0.8 אחוזים בהשוואה לאשתקד, בעוד כלל שוק הרכב דווקא גדל ב-7.6 אחוז. כעת עם נחיתת הויטרה בישראל סוזוקי תקבל זריקת מרץ.
החיסרון הגדול ביותר של הקרוסאובר היה המראה החיצוני שלו, אחד האלמנטים החשובים בקטגוריה בה מראה החיצוני מקבל את מירב המשקל. אחיו התאום, שנחת כעת בארץ אמור למלא את החלל, הן בעיצוב המרשים (במיוחד נכוח האפשרות לצביעה דו גוונית) והן בשם הנוסטלגי שנושא את זה רכב השטח הפופולארי והנחשק מסוף האייטיז – הויטרה.
פרט לשם אין שום קשר בין השניים, הויטרה החדש מתבסס על פלטפורמת הקרוסאובר. עם א/ר/ג של 161/177.5/417.5 ס"מ הוא קצר ב-12.5 ס"מ, אבל רחב בסנטימטר אחד וגבוה ב-3 ס"מ לעומת הקרוסאובר. 250 ס"מ של בסיס הגלגלים הם 10 ס"מ פחות בהשוואה וגם תא המטען מכיל 375 ליטר, 65 ליטרים פחות מאחיו המשפחתי.
יחידת הכוח זהה; 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-15.9 קג"מ ב-4,400 סל"ד בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים והנעה קדמית או בגרסת הנעה כפולה הכוללת שלושה מצבי נהיגה (שלג, אוטומטי וספורט) ואפשרות לנעילה של הדיפרנציאל המרכזי.
אבזור גרסת הבסיס JLX ב-125 אלף שקלים כולל מערכת שמע עם שליטה מההגה בלוטות' ו-USB, בקרת אקלים דיגיטאלית, בקרת שיוט, חלונות אחוריים מושחרים, חישוקים קלים בקוטר 17" ו-7 כריות אוויר. גרסת JLXV בעלת הנעה כפולה ב-132 אלף שקלים מוסיפה חיישני גשם, קיפול מראות חשמלי וכפתור התנעה. מערכת מולטימדיה מקורית אינה מוצעת באף אחת מהגרסאות.