כתב: ניר בן זקן
יותר משנה לאחר שנחשף סיטרואן קקטוס סוף כל סוף נוחת בישראל. מי שהוגדר על ידי רבים כיורש מודרני לדה שבו האייקונית. הקקטוס היה לסיטרואן הראשון, לאחר שנים בהם דגמי החברה היו גרסאות תאומות לדגמי פיג'ו, שמציג חדשנות טכנולוגית כמו תא הנוסעים המינימליסטי ועיצוב ייחודי, כמו רפידות אוויר קשיחות בצדי המרכב להגנה מפני שריטות ופגיעות קלות. עם בסיס גלגלים של 259.5 ס"מ הוא מכוון ללב של קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים אך שימוש באלומיניום ופלדה בחוזק במתיכה גבוהה מציבים את מחט המאזניים על 965 ק"ג, 80 ק"ג פחות מפיג'ו 2008 שחולקת איתו פלטפורמה ונתון מרשים בעולם הסובל מהשמנת יתר.
• הצעת המחיר הטובה ביותר לרכב חדש רק בשטח
הקקטוס יוצע בישראל בשלב ראשון עם יחידת כוח אחת; 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיקים 82 כ"ס ב-5,750 סל"ד ו-12 קג"מ ב-2,750 סל"ד בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים. עם 16.7 שניות למאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש הוא איטי ממרבית מתחריו, אבל נתוני צריכת הדלק הרשמיים, 21.7 ק"מ לליטר בממוצע טובים למדי. באירופה גם מוצעת גם תיבת רובוטית עם מצמד יחיד (ETG), אך זו לא תגיע לישראל בשל חוסר התאמה לאקלים המקומי לטענת היצרן. מנוע 1.2 ליטר טורבו עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית קונבנציונאלית (המצוי ב-C4) צפוי להצטרף להיצע בשנה הבאה.
בהתחשב במחיר של 90 אלף שקלים רשימת האבזור מרשימה וכוללת מסך מגע בגודל 7" עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, תאורה עוקבת פניה, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-6 כריות אוויר, אך רק צמד חלונות חשמל שכן אלו האחוריים נפתחים כלפי חוץ.
צפי המכירות עומד על כ-600 יחידות בשנה.