תומר הדר
קיה ספורטאז' אינה רק רכב הכביש שטח הנמכר בישראל, היא גם הרכב הנמכר בישראל באופן כללי. כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב המסכמים את מסירות הרכב בישראל בשנת 2016. על פי הנתונים, בישראל נמכרו בשנת 2016 מספר מרשים של 14,072 ספורטאז'ים.
במקום השני בטבלת המסירות לפי דגם ניצבת קיה נוספת – הפיקנטו – עם 13,322 מסירות ואילו במקום השלישי ניצבת טויוטה קורולה, עם 10,868 מסירות. במקום הרביעי ניצב רכב כביש שטח נוסף – שנמצא בפועל במקום השני ברשימת רכבי הכביש שטח הנמכרים בישראל – מדובר במיצובישי אאוטלנדר, ממנו נמכרו בשנה שעברה 10,052 יחידות. במקום החמישי ברשימת הדגמים הנמכרים בישראל נמצאת סקודה אוקטביה עם 8,404 מסירות ואחריה נמצא כביש שטח נוסף – יונדאי טוסון, ממנו נמסרו 7,564 יחידות.
בפועל, בסיכום כולל, בשנת 2016 נמסרו בישראל 286,728 מכוניות חדשות. מדובר בעליה של 13% ביחס ל- 254,748 המכוניות שנמסרו בשנת 2015. נתון מעניין במיוחד מצביע על עליה ניכרת במכירות רכבי פנאי. כך, בשנת 2016 נמכרו 68,921 רכבי שטח ורכבי כביש שטח – עליה של 65% לעומת שנת 2015, אז נמסרו 41,667 רכבי כביש שטח.
בחלוקה לפי מותגים, קיה היא מלכת רכבי הכביש שטח, עם 15,391 רכבים. במקום השני ניצבת יונדאי, עם 12,599 רכבי שטח וכביש שטח ואילו במקום השלישי נמצאת מיצובישי, שמכרה 10,459 רכבי שטח וכביש שטח. אחריה נמצאת סוזוקי, עם 4,763 רכבי כביש שטח ואחריה ניסאן – עם 4,525 רכבי כביש שטח. אחרי ניסאן בפער ניכר נמצאת מאזדה, עם 2,756 רכבי כביש שטח.
בקרב רוכשי מותגי היוקרה, רכבי הכביש שטח תופסים גם נתח נאה מעוגת המכירות: באאודי נמסרו בשנה שעברה 1,560 רכבי כביש שטח. אחריה נמצאת ב.מ.וו עם 1,283 רכבי כביש שטח – ואחריה מרצדס עם 1,088 רכבי כביש שטח.