לפני כשלושה חודשים סיפרנו לכם על תוכניות פורשה להיכנס לנישה הכה-מצליחה כיום של רכבי פנאי/שטח יוקרתיים קומפקטיים. הפורשה קאיון (Cajun) מתוכנן להישלח לשווקים בתחילת שנת 2013 עם צפי למכור לא פחות מ-60,000 יחידות בשנה. חשיבות דגם זה עבור פורשה, יצרנית הרכב הרווחית בעולם כיום, הנה אם כן ברורה. בניגוד לעבר הרי שעתה יצאה אף הודעה רשמית בדבר העבודה על ה'קאיין הקומפקטי' מפי לא אחר מיו"ר פולקסווגן מרטין ווינטרקורן שסיפר בראיון למגזין החדשות הגרמני "Der Spiegel" שבפורשה אכן עובדים במרץ על "SUV-פרימיום קומפקטי". כבסיס תשמש כפי שכבר דיווחנו פלטפורמה של אודי Q5.
בפורשה יתווספו 500 משרות לייצור והרכבת הקאיון במהלך השנה הבאה. 1,800 משרות נוספות יתווספו לפורשה עד 2018 – כולן בנוסף לכ-13,000 המתפרנסים כיום במישרין ומועסקים על-ידי יצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט.
היצע המנועים איתו יושק הקאיון יגיע מממפעלי אודי באינגולשטאט ויושאל אף הוא מהאודי Q5. בשלב ראשון מדובר בארבע אופציות: צמד דיזלים עם 190 או 260 כוח-סוס (2.0 ליטר 4 ציל' ו-V6 בנפח 3.0 ליטר) וצמד לוגמי בנזין עם 240 או 290 כוח-סוס (2.0 TFSi ו-3.0 V6 TFSi בהתאמה). כאמור מערכות ההינע הכפול מושאלות מהאודי Q5 וכך גם תיבות ההילוכים.
פורשה קאיון יהיה הדגם החמישי בהיצע פורשה ויהווה כרטיס הכניסה לעולם של פורשה עם תג מחיר הצפוי להתחיל מכ-40,000 יורו; עד כה עלתה החברות במועדון רוכשי פורשה חדשה 43,000 יורו וצפונה – מחיר פורשה בוקסטר הבסיסית ביותר בגרמניה. מחיר פורשה קאיין, לשם ההשוואה, מתחיל בכ-53,000 יורו.
למי ששכח, הנה תזכורת עם מה, כיצד ואיפה התחילו פורשה את הרומן עם השטח: