תומר הדר
כארבע שנים חלפו מאז החלטתה של פיאט להציג גרסת כביש שטח של פיאט 500 – ה-500X, וכעת הגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים.
לפי פיאט, הפייסליפט של 500X, הצפויה להגיע לארץ בגרסה המחודשת בשנה הבאה ממוקד במספר תחומים עיקריים: ראשית, הגרסה החדשה זוכה לעדכון של החזית הכולל שימוש ביחידות תאורת LED ושדרוג של הפגושים. השדרוג לתאורת LED מבוצע גם ביחידות התאורה האחוריות. בפנים זוכה ה-500 כביש שטח לשדרוג של איכות הגימור, מסך מגע חדש ועיצוב מחודש ללוח המחוונים המיועד להכיל את השדרוגים השונים למערכות המולטימדיה.
בנוסף זוכה פיאט 500X לתוספת מערכות בטיחות מקוריות סטנדרטיות כדוגמת מערכת בלימה סמי אוטונומית וסייען שמירה על נתיב הנסיעה. אך החדשות המשמעותיות ביותר הן הצגת מנועים חדשים ומוגדשים בנפח ליטר אחד (120 כוחות סוס, תיבה ידנית בעלת שש מהירויות) ומנוע נוסף בנפח 1.3 ליטרים (תיבה אוטומטית כפולת מצמדים, 150 כוחות סוס). לצידם מוצגת גם גרסה מעודכנת של מנוע הטורבו דיזל של הדגם היוצא – בנפח 1.6 ליטרים, המפיקה 110 כוחות סוס. הגרסה החדשה מעודכנת כך שתעמוד בתקני הפליטה החדשים שמכתיבה מדיניות ה WLTP, כלומר נתוני הפליטה נמדדו בנסיעה בתנאים אמיתיים ולא במעבדה סגורה.
פיאט 500X משווקת בישראל במחיר החל מ-132,000 שקלים כחדשה אצל היבואן או סביב 115,000 שקלים אצל סוחרי 0 ק"מ