יום שישי , 29 מרץ 2024

המתחרים הישראלים לראלי ברסלאו-בלקן יוצאים לבולגריה

ארבעת הצוותים אינם יוצאים כקבוצה מאוחדת, כל אחד מהם ינסה להגיע למדרגה הגבוהה של הפודיום; הצוות המוביל הוא של רז הימן והלל סגל, ברכב הצהוב של קבוצת שגריר-פוינטר. לאחר שחזרו ממרוץ פריס דקאר החליטו רז והלל, להתמקד במרוצים הנגישים יותר של מזרח אירופה. הם כבר זכו במקום הראשון בראלי יוון 2013, ובכוונתם לשחזר את ההישג. את רכב המרוץ הייחודי בנה הלל סגל במו ידיו, שלדת צינורות ייחודית עם מכלולים מכאניים של מיצובישי פאג'רו, ומנוע דיזל 3.0 ליטר של ב.מ.וו. ספונסורים נוספים הם חברת השילוח ICL, צמיגי TOYO שרכב המרוץ חמוש בדגם ה-MT  המסחרי שלהם, 'טלפארמה' ו'גילת סאטקום'.

צוות פוינטר-שגריר, רז היימן והלל סגל, בדרך לראלי ברסלאו-בלקן. צילום: יח"צ
צוות פוינטר-שגריר, רז היימן והלל סגל, בדרך לראלי ברסלאו-בלקן. צילום: יח"צ

הצוות השני הוא של גל שחם וקיד אופיר, המתחרים ברכב מיני-זיבאר אותו ייצר עדו כהן מפרדס חנה. הספונסור הראשי של שחם-אופיר הוא 'קוקה-קולה זירו', ספונסור חשוב הנכנס בפעם הראשונה לזירת מימון הספורט המוטורי בישראל, ברוכים הבאים! המיני-זיבאר שודרג לאחרונה על ידי עדו כהן, וזכה להשתלת מנוע 8V LSX בנפח 7.4 ליטר. למטרת אמינות מכוון המנוע להספק מתון יחסית של 620 כוח סוס, שהם מעל ומעבר לכל מה שנדרש בתחרות טכנית שכזו. עבורם יהיה זה המרוץ הבינלאומי הראשון, נאחל להם בהצלחה! עוד יוצאים למרוץ עומר שושני ודורון וינטר, על שני אופנועי KTM.

יוצאים לראלי ברסלאו-בלקן. צוות קולה זירו, גל שטח ואופיר קיד, ביצירה חדשה-אך-חזקה של סדנת IRT (עידו כהן). צילום: יח"צ
יוצאים לראלי ברסלאו-בלקן. צוות קולה זירו, גל שטח ואופיר קיד, ביצירה חדשה-אך-חזקה של סדנת IRT (עידו כהן). צילום: יח"צ

המארגנים האירופאים מעוניינים מאוד לחזק את השתתפות ישראלים בתחרות האירופאית, ובמחווה מפתיעה דחו את הזינוק לתחרות בכמה שעות, על מנת לאפשר לצוותים הישראלים להשתתף במרוץ, בלי להתחרות ביום הכיפורים. למרות מחווה זו, לא יוכלו הישראלים להתחרות ב'פרולוג', ולכן יזנקו לתחרות אחרונים בשורת המזנקים. עמדת נחיתות זו תחייב אותם לבצע עקיפות רבות מאוד, ועלולה להגביל את הישגיהם בימים הראשונים.

המסלולים בבולגריה הרריים וטכניים מאוד, דורשים שמירה על מכלולי הרכב, והקפדה על ניווט מדויק. ממזג האוויר צפוי להיות גשום לפרקים, מה שיוסיף על הקושי הראשוני של התחרות הארוכה. מתוך 1800 קילומטרים, 1710 קילומטרים הם קטעים תחרותיים מדודים, המחולקים לשמונה קטעי דירוג – אחד מהם קטע לילי, חוויה ראשונית עבור המשתתפים. צוות פוינטר מקווה לזכות גם הפעם במקום הראשון, שיאפשר להם לזכות באליפות הבלקן לשנת 2013.

הגלדיאטורים. (מימין): רז היימן והלל סגל - צוות שגריר פוינטר. עידו קיד וגל שחם - צוות קולה זירו ו-IRT. צילום: יח"צ
הגלדיאטורים. (מימין): רז היימן והלל סגל – צוות שגריר פוינטר. עידו קיד וגל שחם – צוות קולה זירו ו-IRT. צילום: יח"צ

במסיבת העיתונאים שנערכה היום בתל אביב ציין אילן גולדשטיין, מנהל פוינטר, כי "אנו עדים לאחת התופעות המדהימות בספורט המוטורי בישראל. מסורת ארוכת שנים של ספורטאים ונהגי מרוץ מצטיינים אשר מייצגים את ישראל וזוכים בתארים ברחבי יבשת אירופה. פוינטר ממשיכה לתמוך בספורט המוטורי בכלל וברז והלל בפרט ומקווה שגם בראלי הזה הצוות יחזור עם גביע והמקום הראשון". רז  הימן מנבחרת "פוינטר" ציין כי " אחרי ראלי יוון שם ניצחנו וסיימנו ראשונים יש לנו אתגר לשמור ולשמר על המקום הראשון והמעמד שלנו בספורט הקרוס קאנטרי האירופאי. גל שחם תיאר את המסלול הארוך שעשה, מהשתתפות בתחרויות בישראל עם כלי רכב סדרתי, ועד ליציאה למרוץ בינלאומי, עם רכב מקצועי ונווט משובח לצידו.

כשוחרי הספורט המוטורי בישראל, אנו מאחלים לכל היוצאים הצלחה בתחרות, ומודים לספונסורים המאפשרים את קיום הספורט המוטורי.

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 + 5 =