כתב: ניר בן זקן
גם חמש שנים לאחר שהוצג בתערוכת ג'נבה, ניסאן ג'וק נחשב לאחד הקרוסאוברים הנחשקים ביותר, בעיקר הודות לעיצוב הייחודי ויוצא הדופן. כדי לשמר את הגחלת ניסאן הציגה לאורך השנים גרסאות מיוחדות לג'וק כמו ה-R שהשתמש במכלולי הנעה של ה-GTR ויוצר בעבודת יד בחטיבה הבריטית ובמהדורה מוגבלת של 21 עותקים. אחריו הגיעה גם גרסת Nismo RS(חטיבת הספורט של ניסאן) עם מנוע 1.6 ליטר טורבו המפיק 214 כ"ס והנעה כפולה קבועה מתוחכמת כמעין "קרוסאובר GTI".
כעת חושפת ניסאן את הגרסה הקיצונית וההזויה ביותר המכונה RSnow שמתיימרת להיות הג'וק האולטימטיבי לחורף.

לצערנו אין מדובר בגרסה שתגיע לפס הייצור, כי אם בדגם אחד שנבנה לכבוד אירוע נהיגת החורף שתערוך ניסאן בפינלנד. הג'וק RSnow מתבסס על גרסת RS Nismo המשווקת גם בישראל, אלא שאת הצמיגים הרגילים מחליפים 4 יחידות זחל גדולות ורחבות תוצרת חברת American Track Truck (http://www.americantracktruck.com) ממישיגן המאפשרות לו לצלוח גם שלג "פודרה" בתולי. הסבה להנעה זחלית אינה חדשה, אך היא לרוב מתבצעת ברכבים גדולים וחזקים לכן הבחירה בניסאן ג'וק מפתיעה.

• מבחן רכב ניסאן ג'וק נגדל כל העולם
עוד יותר מפתיע לגלות שההסבה של הג'וק לא חייבה שינויים מכאניים מהותיים: זו כוללת תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה קבועה המבוססת על מצמד רב דיסקיות ודיפרנציאל אחורי אקטיבי (מערכת הנעה הנחשבת "רכה"). כל זה נותר ללא שינוי פרט לתכנות מחדש של מחשב ההנעה הכפולה. אנחנו היינו יותר משמחים לערוך מבחן השוואתי מול חתולי השלג של אתר החרמון.