יום חמישי , 25 אפריל 2024
ימהה YXZ1000R. החדש והמלהיב ב-SBS שיש אצלנו עם מחיר כניסה מאד מושך של 135 אלפי שקלים. צילום: ימהה
ימהה YXZ1000R. החדש והמלהיב ב-SBS שיש אצלנו עם מחיר כניסה מאד מושך של 135 אלפי שקלים. צילום: ימהה

יותר כוחות סוס ל-RZR ול-MAVERICK – פחות שקלים לימהה

ניר בן זקן
מירוץ החימוש בין יצרניות רכבי השטח או side by side, צפוי להלהיט את החורף הישראלי עם דגמי הקצה שהגיעו כבר לישראל. מארה"ב מגיעה גרסת הקצה במשפחת ה-RZR, הטורבו 1000 שעם 144 כ"ס, 34 סוסים יותר מגרסת ה-1000XP האטמוספרית ו-13 כ"ס יותר מהמבריק טורבו הוא מדיח את הקנדי מהתואר הבריון של הקטגוריה. גם המומנט; 14.5 קג"מ גבוה ב-45 אחוזים מהגרסה האטמוספירית ו-80 אחוזים ממנו זמינים כבר ב-3,500 סל"ד.יחידת ההנעה בתצורת 2 צילינדרים קטנה ב-74 סמ"ק בהשוואה לגרסה האטמוספרית ל-925 סמ"ק ומלבד הוספת מגדש הטורבו ומצנן הביניים, 80 אחוז מאיבריו הפנימיים חדשים לחלוטין כמו בוכנות מכושלות, תלתלים מחוזקים, גל ארכובה שונה, שסתומי פליטה מסודיום ומערכת דלק בלחץ גבוה. מערכת שמן חדשה הותאמה כדי לספק את השימון המוגבר הדרוש במנוע מוגדש ומערכת מים משופרת תדאג לשמור על טמפרטורה תקינה גם בעומס חום גבוהה. מחשב ניהול המנוע מתוכנת כדי לספק ביצועים זהים ללא תלות בצפיפות האוויר בכל תווך הגובה שבין פני הים ל-3,000 מטרים. עם 678 ק"ג שינויים אלה מוסיפים 57 ק"ג למשקל העצמי.

פולריס RZR טורבו - 144 כ"ס הכי חזק וגם הכי יקר - 175 אלפי שקלים. צילום: פולריס
פולריס RZR טורבו – 144 כ"ס הכי חזק וגם הכי יקר – 175 אלפי שקלים. צילום: פולריס

מערכת ההינע עברה שדרוג מקיף (תמסורת הוריאטור עם מצמדים מחוזקים וקירור יעיל יותר, גלי ההינע ויחסי העברה) על מנת לתמוך בתוספת הכוח בעוד הבלמים מלפנים בעלי קאליפרים עם 3 בוכנות (2 באטמוספרי) ודיסקים בקוטר 248 מ"מ מלפנים ומאחור. השלדה, תצורת המיתלים ומהלכם נותרו ללא שינוי, אך בכל ארבעת הפינות מותקנים בולמי זעזועים מקצועיים של "פוקס" בייפאס 3" מאחור ו-2.5" מלפנים (לעומת 2.5" ו-2.0" בהתאמה בגרסה האטמוספרית) עם מיכל חנקן חיצוני ונוסף מוט מייצב מלפנים שאמורה למזער את זוויות הגלגול. המחיר של גרסת הטורבו יתחיל ב-175 אלף שקלים לעסקת מזומן כך שמלבד התואר החזק ביותר הוא גם יהיה רכב השטח היקר ביותר.

מיפן נחת בארץ ה-YXZ1000R התשובה של ימאהה לרכבי השטח מצפון אמריקה. בליבו מנוע 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק (2 צילינדרים אצל המתחרים) המפיק 113 כ"ס, 31 סוסים פחות מה-RZR טורבו, אבל לטענת ימאהה תפוקת הכוח לינארית עם מומנט זמין בסל"ד נמוך ויכולת לטפס בהירות כל הדרך למנתק הצתה ב-10,500 סל"ד, הרחק מכושר הנשימה של מנועים מודגשים. היתרון הגדול הוא תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים (בהפעלה סיקוונסיאלית של בורר ההילוכים, למעלה למטה, בדומה לטיפטרוניק) שלטענת החברה מונעת אובדני כוח של בין 15 ל-20 אחוזים בהשוואה לתמסורת וריאטור של המתחרים וגם אמינה יותר.

ימהה YXZ1000R. עם תיבת הילוכים סיקוונסיאלית, משקל עצמי קל ומנוע של אופנוע יש כאן פוטנציאל מעניין. צילום: ימהה
ימהה YXZ1000R. עם תיבת הילוכים סיקוונסיאלית, משקל עצמי קל ומנוע של אופנוע יש כאן פוטנציאל מעניין. צילום: ימהה

ל-YXZ1000R שלדה חדשה לחלוטין עם א/ר/ג של 183.4/162.6/312.1 ס"מ ובסיס גלגלים של 230 ס"מ הוא 9.9 ס"מ ארוך יותר, 3.9 ס"מ נמוך יותר ובעל בסיס גלגלים גדול ב-1.4 ס"מ מ-RZR1000 מה שאמור לתרום ליציבות כיוונית עדיפה. מתלים נפרדים עם בולמי זעזועים של פוקס פודיום 2.5" בכל ארבעת הפינות מעניקים מהלך מתלה של 41 ס"מ מלפנים (0.4 ס"מ יותר מרייזר) ו-42 ס"מ מאחור (3.7 ס"מ פחות מ-RZR) ומרווח גחון של 33 ס"מ (1.3 ס"מ פחות מהפולריס).
מחיר ה-YXZ1000Rאטרקטיבי באופן יחסי ומתחיל ב-135 אלף שקלים לגרסת הבסיס ו-140 אלף שקלים לגרסת SE מפוארת הנבדלת בצבעי קרב של שחור וצהוב לציון חגיגות ה-60 לימאהה וחישוקי גלגל מסוג בידלוקים המונעים את פריקת הצמיג בנסיעה בלחץ אוויר נמוך.

גם קאן אם הקנדית שהייתה הראשונה להציע מנוע טורבו בקטגוריה לא נשארת חייבת. הספק מנוע רוטאקס V-טווין עלה מ-121 כ"ס ל-131 כ"ס באמצעות מזרקי דלק חדשים ומחשב ניהול מנוע שונה ותמסורת וריאטור מחוזקת. גרסה בסיסית ב-154 אלף שקלים לעסקת מזומן, 13 אלף שקלים פחות מבעבר מצטרפת להיצע ומורידה ממפרט האבזור וויתור על בילדוקים לחישוקים ובולמי פוקס פשוטים יותר עם פחות אפשרויות כיוון.

קאן אם מאבריק. עוד הספק ומפרט מעודכן לשנת 2016. צילום: קאן אם
קאן אם מאבריק. עוד הספק ומפרט מעודכן לשנת 2016. צילום: קאן אם

גרסת X rs מפוארת תצטרף גם להיצע ומוסיפה חגורות 4 נקודות מקוריות מהיצרן, אגזוזים של יושימורה (Yoshimura) וטמבון אחורי ופלסטיקה חיצונית בגימור קרבון בעבור 175 אלף שקלים.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 2 =