רוני נאק
רכב תצוגה הם תמיד דבר שנראה מאד עתידני – אפילו פנטזיונרי – בעיני המתבונן. אפילו ציניקנים כמו עיתונאי רכב וותיקים. ובכן יונדאי שוב מצליחה להפתיע כשבתערוכת פרנקפורט היא מציגה את 45 – רכב קונספט שמראהו נשען על הלוק של המכונית הפרטית הראשונה של יונדאי – PONY קונספט שהוצג ב-1974. והמספר 45 הוא חשוב ומציין את זוויות החיתוך של העיצוב בחזית ומאחור אשר יוצרים את המראה המפוסל.

המהפך שעוברת עתה תעשיית הרכב – לא פוסח גם על יונדאי – כך שבנוסף לקו העיצובי אשר ממנו ייגזר המראה של מחזור הדגמים הבא של יונדאי, משמש ה-45 גם כפלטפורמה לדור הבא של מערכות ההנעה החשמליות ואמצעי העזר האוטונומיים לנהגים.

כצפוי מספר המצלמות רב. הן גם מחליפות את מראות הצד (ומצויידות במערכת לניקוי) – יונדאי הקפידה שהן תהיינה מוסתרות מעין – ועשויות לשמש בכבסיס למערכת נהיגה אוטונומית.

עיצוב הפנים שובר את התבנית הרגילה של חלל רכב כפי שאנו מכירים אותו, ובוחן איך אפשר להפוך את הקבינה לחלל שנעים לשהות בו בזמן שהרכב לוקח אתכם ליעד. סוג של סלון מהודר ועם הרבה אפשרויות להתאמה עצמית. אין לוח מחוונים – אלא מסכים כמעט לכל רוחב החזית. בנוסף נעשה שימוש בחומרים טבעיים, עץ, בד ועור, ומשטחי זכוכים גדולים כדי שייכנס הרבה אור טבעי.

הארכיטקטורה של מערכות ההנעה החשמליות מאפשרת גמישות רבה בתיכנון ועיצוב המרכב. יונדאי עתידה ליצור פלטפורמות "סקייטבורד" – ג'נרית הכוללות את המצברים שיהיו לכל אורך ורוחב הרצפה ומנועים חשמליים בקרבת הגלגלים. כאשר מעל לאות סקייטבורד אפשר תיאורתית ליצור מגוון רב של מרכבים לפי דרישות.
