יום שלישי , 19 מרץ 2024
קונספט יונדאי 45 - מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי
קונספט יונדאי 45 - מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי

מבט לעבר – חיוני לעתיד


רוני נאק

רכב תצוגה הם תמיד דבר שנראה מאד עתידני – אפילו פנטזיונרי – בעיני המתבונן. אפילו ציניקנים כמו עיתונאי רכב וותיקים. ובכן יונדאי שוב מצליחה להפתיע כשבתערוכת פרנקפורט היא מציגה את 45 – רכב קונספט שמראהו נשען על הלוק של המכונית הפרטית הראשונה של יונדאי – PONY קונספט שהוצג ב-1974. והמספר 45 הוא חשוב ומציין את זוויות החיתוך של העיצוב בחזית ומאחור אשר יוצרים את המראה המפוסל.

קונספט יונדאי 45 - מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי
קונספט יונדאי 45 – למעלה PONY משנת 1974 – למטה היונדאי 45. צילום: יונדאי

המהפך שעוברת עתה תעשיית הרכב – לא פוסח גם על יונדאי – כך שבנוסף לקו העיצובי אשר ממנו ייגזר המראה של מחזור הדגמים הבא של יונדאי, משמש ה-45 גם כפלטפורמה לדור הבא של מערכות ההנעה החשמליות ואמצעי העזר האוטונומיים לנהגים.

קונספט יונדאי 45 - מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי
קונספט יונדאי 45 – מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי

כצפוי מספר המצלמות רב. הן גם מחליפות את מראות הצד (ומצויידות במערכת לניקוי) – יונדאי הקפידה שהן תהיינה מוסתרות מעין – ועשויות לשמש בכבסיס למערכת נהיגה אוטונומית.

קונספט יונדאי 45 - מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי
קונספט יונדאי 45 – מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי

עיצוב הפנים שובר את התבנית הרגילה של חלל רכב כפי שאנו מכירים אותו, ובוחן איך אפשר להפוך את הקבינה לחלל שנעים לשהות בו בזמן שהרכב לוקח אתכם ליעד. סוג של סלון מהודר ועם הרבה אפשרויות להתאמה עצמית. אין לוח מחוונים – אלא מסכים כמעט לכל רוחב החזית. בנוסף נעשה שימוש בחומרים טבעיים, עץ, בד ועור, ומשטחי זכוכים גדולים כדי שייכנס הרבה אור טבעי.

קונספט יונדאי 45 - מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי
קונספט יונדאי 45 – מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי

הארכיטקטורה של מערכות ההנעה החשמליות מאפשרת גמישות רבה בתיכנון ועיצוב המרכב. יונדאי עתידה ליצור פלטפורמות "סקייטבורד" – ג'נרית הכוללות את המצברים שיהיו לכל אורך ורוחב הרצפה ומנועים חשמליים בקרבת הגלגלים. כאשר מעל לאות סקייטבורד אפשר תיאורתית ליצור מגוון רב של מרכבים לפי דרישות.

קונספט יונדאי 45 - מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי
קונספט יונדאי 45 – מראה רטרו עם טכנולוגיה עתידית ופלטפורמה חשמלית מודולארית. צילום: יונדאי

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three − one =