יום חמישי , 28 מרץ 2024

מחכים למודל 2012? לא בטוח שכדאי

מיצובישי פאג'רו כבר התייקר, טויוטה לנדקרוזר עתיד להתייקר. עליית מחירים צפויה בינואר הקרוב צילום: פז בר

מבצעי המכירות שוטפים אותנו מכל שלט חוצות ובכל ג'ינגל שני ברדיו. הנחות, מימון, חבילות איבזור ומה לא. רק תגיעו לקנות מכונית חדשה. ואם לא די בכך גם חברות הליסינג מחסלות מלאים במחירים נמוכים מאד. אבל סוף השנה כבר ממש מעבר לפני ובינואר כבר יחל שיווק הדגמים החדשים. על פניו נראה ש"חבל להפסיד מודל" ולקנות עכשיו אבל הסיכוי רב שבינואר כבר תשלמו יותר על אותה מכונית בדיוק.

כמה יהיה שווה ה-4X4 שלך?

להעלאת המחירים הצפויה שני גורמים עיקריים: שערי המטבע והמיסוי הירוק. הראשון נוגע בעיקר לעליית שערו המהירה של הין היפני. העליה בשער החליפין כבר גררה עליית מחירית אחת אצלנו, והמשך המגמה הצפויה יביא לעליית מחירים נוספת בעתיד הקרוב. ההשפעה תהיה מורגשת ביותר על מכוניות הנרכשות מיפן. מטבע נוסף שהחל לטפס בשבועות האחרונים הוא הדולר אשר שערו טיפס כבר ל-3.78 שקלים לדולר. עלייתו של הדולר תביא לעליית המחירים של המכוניות הקוריאניות והאמריקניות. אלו נהנו לאחרונה משער חליפין טוב ויהיה על היבואנים לספוג את ההפרש אם ירצו לשמור את המחירים ברמתם הנוכחית.

רב המכר של יונדאי ה-iX35 צפוי להתייקר בשל שער הדולר שמטפס צילום: פז בר

הגורם השני הוא המיסוי הירוק – אשר צפוי להתעדכן גם הוא בינואר. עדכון המס יביא ליקור בשיעור של עד 5% בסגמנט הרכב העממי והרחב ביותר בשוק הישראלי – המכוניות הקטנות והמשפחתיות. חשוב לציין שהנוסחה הסופית של מדרגות המיסוי הירוק החדשות, טרם גובשה.

וכמו בחלם גם אצלנו פועלים כוחות מנוגדים בתוך משרדי הממשלה. מצד אחד המחאה החברתית וועדת טרכטנברג שקמה בעקבותיה, יחד עם ועדת זליכה במסגרת משרד התחבורה – פועלים כדי להוריד את מחירי המכוניות העממיות. מול ועדות אלו פועלת רשות המיסים כדי לייקר את המחירים בפלח השוק העממי ביותר.

רכב הפנאי הקומפקטי מפיז'ו - 4008 - עשוי להיות הלהיט הבא בזכות שער האירו שירד צילום: פיז'ו

דווקא היצרנים האירופאים שווים מבט מעמיק יותר. גם הם בוודאי יושפעו מהשינויים בדרגות המס הירוק אבל מטבע האירו כרגע סטגנטי וקפוא ואם אירופה תשקע עמוק יותר במיתון ייתכן שאף ייחלש ויגרום להוזלת המכוניות שמגיעות אילנו מאירופה. האם שנת 2012 תהיה שנתם של מותגי הרכב האירופאים?

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − eight =