ניר בן זקן
סאנגיונג רקסטון הוא אחד מהרכבים הוותיקים ביותר בשוק המקומי, משווק ללא שינויים מהותיים כבר 15 שנים תוך שהוא שומר על מכלולי שטח חסונים כמו שלדת סולם וסרן חי מאחור. זאת בזמן שמתחריו הקוראנים מהעשור הקודם נמוגו (יונדאי טראקאן) או הפכו לקרוסאוברים רכים (קיה סורנטו).
גם הריענון הנוסף שעבר, רביעי במספר מאז נחשף לראשונה ב-2001, אינו כולל שינויים מרחיקי לכת. החידוש העיקרי הוא ביחידת הנעה המגיעה כבעבר ממרצדס; מנוע בנפח 2.2 ליטר טורבו דיזל בהזרקת מסילה משותפת המפיק 178 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-1,400-2,800 סל"ד, תוספת של 22 כ"ס ו-4.1 קג"מ ממנוע 2.0 ליטר הקודם. בהמשך שרשרת ההנעה תיבת הילוכים אוטומטית גם כן של מרצדס עם 7 הילוכים (5 בקודמת) המעבירה את הכוח לתיבת העברה של בורג וורנר עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.

• מבחן רכב סאנגיונג אקטיון ספורטס מול איסוזו דימקס
יחידת הכוח החדשה משפרת את הביצועים; המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 9.9 שניות בדרך ל-185 קמ"ש מרביים, קיצוץ של 3.6 שניות ו-10 קמ"ש יותר בהשוואה לדגם היוצא. המנוע החדש גם עומד בתקני הזיהום יורו 6 ופולט 194 גרם CO2 לק"מ, 12 גרם פחות מבעבר, וגם צריכת הדלק טובה יותר 13.5 ק"מ לליטר, 700 מטרים יותר לכל ליטר סולר.

שינויים ויזואליים אין, אבל החידוש בתא הנוסעים הוא גלגל ההגה עוצב מחדש ונראה מודרני בהרבה מזה של הדגם היוצא. מ"טלקאר" יבואנית סאנגיונג נמסר כי רקסטון החדש יגיע ארצה במהלך 2016.