ראלי דקאר הוא ללא ספק אחד האירועים החשובים בלוח השנה של הספורט המוטורי העולמי. מבחן אמיתי לכל כלי רכב, ואתגר יוצא דופן לצוותים המשתתפים במירוץ שלא עוצר במשך 15 ימים ו-9,000 קילומטרים בערבות והמדבריות של דרום אמריקה. הראלי ייצא לדרך – כמדי שנה – בראשון לינואר, והוא צפוי להציב מספר שיא של משתתפים – כמעט 500 רוכבי אופנועים, מכוניות ומשאיות.
רז הימן (נהג) והלל סגל (נווט) מרכיבים את הלב של "צוות פוינטר" – צוות מירוצים אשר שולט בזירת המירוצים הישראלית מזה כמה שנים ואף השתתף במירוצים בינלאומיים בהם השיג תוצאות מרשימות מאד. בין רז להלל, מדובר בסך אירועים של 26 מירוצים בינלאומיים מדרך המשי, הבאחה 1000 במקסיקו ודקאר. הצוות נהנה מתמיכה של חברת איתור הרכבים – "פוינטר"- אשר מלווה אותו מזה שש שנים.
רכב המירוץ יתחרה בקטגוריית האב-טיפוס אשר מיועדת לכלי-רכב מבניה עצמית (בניגוד למכוניות מבניה סדרתית כמו מיצובישי פאג'רו למשל). הרכב תוכנן ויוצר בסדנה של הלל סגל בעפולה והוא בתהליך מתמשך של פיתוח ושיפור – בעיקר בזירת המירוצים המקומית – מזה כמה שנים.
סיוע המימון של משרד הספורט התאפשר בזכות "חוק הספורט המוטורי" אשר מקצה תקציב שנתי לתמיכה פעילה בספורט מוטורי ישראלי (כרגע התקציב עומד על כ-2.5 מיליון שקלים) – זו הפעם הראשונה שהתקציב אכן מנוצל ליצוג צוות ישראלי בחו"ל – זאת למרות שבכל ההזדמנויות הקודמות הונף דגל ישראל בגאון אפילו שהממסד אז התעלם. התקציב ניתן במסגרת "קול קורא" שפרסם ביוני 2011 משרד הספורט במטרה לעודד צוותים ישראליים להתחרות בחו"ל – ובכך להגביר את המודעות הציבורית לנהיגה ספורטיבית – לטובת זאת מקצה המשרד עד חצי מיליון שקלים למי שיעמוד בקריטריונים.