יום שלישי , 19 מרץ 2024
היצע דגמי הקקטוס מתרחב עם מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל מחוזקים. גרסת 1.2 האטמוספרית מוזלת ב-3,000 שקלים. צילום: סיטרואן
היצע דגמי הקקטוס מתרחב עם מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל מחוזקים. גרסת 1.2 האטמוספרית מוזלת ב-3,000 שקלים. צילום: סיטרואן

סיטרואן קקטוס מתחזק ומוזל

ניר בן זקן
"לובנסקי" יבואנית סיטרואן הכריזה היום על הרחבת היצע דגמי הקקטוס עם מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל מחוזקים. לטענתה צמד המנועים ימלא דרישה של חלק מהלקוחות לביצועים טובים יותר ממנוע הבנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר שנמכר עד כה.
הראשון הוא גרסה בעלת מגדש טורבו למנוע הבנזין המוכר בנפח 1.2 ליטר שמפיק 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד (28 כ"ס יותר) ו-20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד (8.9 קג"מ יותר, 1,250 סל"ד מוקדם יותר). הביצועים השתפרו עם 9.3 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש (קיצוץ של 3.6 שניות) ו-188 קמ"ש מרביים (21 קמ"ש יותר), בעוד צריכת הדלק הרשמית עומדת על 18.5 ק"מ לליטר (3.2 ק"מ פחות לכל ליטר בנזין).

מנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטר יקצץ 3.6 שניות מהמיאוץ ל-100 קמ"ש. הטורבו דיזל 1.6 ליטר ילגום ליטר סולר לכל 29.4 ק"מ. צילום: סיטרואן
מנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטר יקצץ 3.6 שניות מהמיאוץ ל-100 קמ"ש. הטורבו דיזל 1.6 ליטר ילגום ליטר סולר לכל 29.4 ק"מ. צילום: סיטרואן

מבחן רכב סיטרואן קקטוס

מבחן השוואתי קרוסאוברים ידניים

המנוע השני הוא טורבו דיזל, 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר המפיק 100 כ"ס ב-3,750 סל"ד ו-25.9 קג"מ ב-1,750 סל"ד. את המיאוץ ל-100 קמ"ש יסיים לוגם הסולר תוך 10.6 שניות בדרך ל-183 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הרשמית היא הטובה ביותר מבין כל דגמי קטגורית הקרוסאוברים; 29.4 ק"מ לליטר בעוד קבוצת הזיהום היא 4 כמו בצמד מנועי הבנזין.
שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים. תיבה אוטומטית תוצע רק לקראת סוף השנה. המחירים; 97 אלף שקלים לטורבו בנזין ו-104 אלף שקלים לטורבו דיזל. נכון להשקה וכל עוד שערי היורו יישארו כפי שהם כיום מבטיחה "לובנסקי" כי המחירים יהיו 90 אלף שקלים לטורבו בנזין ו-97 אלף שקלים לטורבו דיזל. גרסת הבנזין האטמוספרית תימכר ב-85 אלף שקלים, 4,000 שקלים פחות מבעבר.
רשימת האבזור זהה לגרסה המוכרת וכוללת מסך מגע בגודל 7" עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-6 כריות אוויר.

450 לקוחות לא נרתעו מהיעדר תיבת הילוכים אוטומטית ומפתיחה חלקית לחלונות האחוריים. צילום: סיטרואן
450 לקוחות לא נרתעו מהיעדר תיבת הילוכים אוטומטית ומפתיחה חלקית לחלונות האחוריים. צילום: סיטרואן

מאז הושק לפני כחצי שנה נמכרו כ-450 יחידות, מספר מרשים נוכח היעדר תיבת הילוכים אוטומטית. לדברי היבואנית הרחבת ההיצע והורדת המחיר תאפשר להם למכור בשנה הבאה יותר מאלף קקטוסים בשנה הבאה.

Check Also

מבחן רכב MG ZS EV

רכב הפנאי החשמלי הקטן של MG, ה-ZS, חוזר לשוק אחרי עדכון עמוק, עיצובית, מערכת הנעה עם טווח ארוך וחבילות נוחות ובטיחות עשירות

2 comments

  1. אורפז שמחה.

    מתי אמורה להגיע לארץ הגירסה האוטומטית. והאם יש קקטוס 4על 4 .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + 1 =