לפי סקר J.D. Power מהשנה שעברה למכונית של סובארו יש נוכחות מאד משמעותית על השבילים בארה"ב – משמעותית יותר ממותגים אמריקאים וקשוחים כמו GMC, פורד ואפילו שברולט. כמובן שלהגדרה "שטח" יש במקרה של סובארו גבולות ברורים למדי, והסקר מתייחס לכל נסיעה שאינה על דרך סלולה. לאמור, דרכי עפר, שבילים מפולסים בעיקר. אבל כמו שאנו מכירים היטב ממבחני הדרכים אצלנו בשטח, ומהניסיון הרב של בעלי סובארו כאן בישראל, מעטפת היכולת של הכלים הללו רחבה הרבה יותר.
על פי הסקר 29.5% מצי מכוניות סובארו שבארצות הברית הניחו גלגלים על דרכי עפר ושבילים. כאמור רק שני מותגי רכב יבלו יותר בשטח: RAM ו-JEEP אשר להם סטטיסטיקה של 30.2 ו-31% בהתאמה. פער קטן מהצפוי לכל הדעות. הסקר מציין גם מספרים מוחלטים כך שאם נמכרו ב-2013 כמעט 425 אלף מכוניות סובארו, כ-125 אלפים מתוכם "ירדו לשטח". מרשים מאד.
באשר למותגי הרכב העממים יותר אלו עשרות אחוזים מתחת לנתון הנ"ל ואפילו לנד רובר, אשר נהנה ממיתוג מעט שונה מאשר אצלנו, הגיע בסקר הזה קצת מתח ל-20% של שטח. ברזולוציה של דגמים, כמעט 35% של סובארו אאוטבק בילו בשטח כאשר המתחרה הקרוב ביותר אליו, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, מגיע ל-21%.
על פי מנהל התקשורת השיווקית של סובארו ארה"ב: "לבעלי סובארו סבירות של 190 אחוזים להיות פעילים בשטח ביחס לכל מותג אחר".
נתונים אלו נחשפו בעת ההשקה של סובארו אאוטבק החדש בשוק האמריקאי.
לרדת לשטח זאת לא בעייה. השאלה היא איך חוזרים משם…