יום שני , 26 פברואר 2024
חטיבת N של יונדאי מגיעה לישראל עם דגמי i20N (משמאל) ו-i30N. צילום: יח"צ

יונדאי: הגיע זמן ה-N!

רוני נאק

לזה חיכינו המון זמן וסופסוף ה-N הגיע. דגמי N הספורטיביים והמרגשים של יונדאי נוחתים בישראל עם בשורה של ביצועים, אבזור ויכולת הנותנת ליונדאי אש ולהבה שלא ראינו זמן רכב בשוק הרכב או ברמת המחיר הזו. מי אמר יחס שקל/חיוך?

לטובת הקונטסט נספר כי חטיבת N הוקמה כדי ליצור גרסאות שרירים ספורטיביות, מלהיבות ומאובזרות של הדגמים המתאימים לך מתוך ליין הדגמים של יונדאי. המתכונת דומה לזו של חטיבת M של BMW וזה לא אמור להפתיע מי שמצוי בנבכי תנועות כוח האדם בתעשיית הרכב – שכן מי שהיה ראש חטיבת M הוא זה העומד מאחרי ההקמה והפיתוח של ה-N ביונדאי. אם במקרה אתם תוהים מדוע נבחרה דווקא האות N ולא R או S או RS הנהוגות אצל האחרות, הסיבה היא פרגון ונוסטלגיה: ל-N יש שלושה הקשרים: מרכז היצור בנמיאנג קוריאה, מרכז המו"פ הצמוד למסלול הנורבורגרינג בגרמניה וגם צורת ה-N המסמלת "שיקיין" המוכר היטב מכל מסלולי המירוצים ומהווה נקודה נהדרת לעקיפה, מבחן להתנהגות הרכב (לא רק תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש), ותמיד מקום בו יש אקשן מוטורי משובח. בשביל אותו האקשן התכנסנו כאן.

יונדאי i20N מגיעה אלינו אחרי מו"פ מפרך על מסלולי הראלי העולמיים כשבדרך יש גם שני תארי אליפות. צילם: יונדאי

יונדאי i20N מהמסלול לצלחת

i20N מצויד במנוע 1.6ל' טורבו המפיק 204 כ"ס ו-31 קג"מ. בין השאר בזכות מערכת ניהול שסתומים מבריקה המסוגלת לשלוט בזמן אמת על משך הפתיחה שלהם. בנוסף, יש בקרה חדשה לפעולת מגדש הטורבו המתחשבת בתנאים האטמוספריים והגובה מעל לפני הים כדי לספק את ה-BOOST היעיל ביותר בכל מצב.

חגיגה על מסלול ושימושיות יומיומית. הסוד של יונדאי N. המחיר 175,900 שקלים. צילום: יונדאי

הורדת הכוח לגלגלים הקדמיים היא דרך תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. יש כמובן מצבי נהיגה ופונקציות מעניינות כמו בקרת זינוק, התאמת סל"ד בהורדת הילוכים (לא צריך יותר "צווישן גז"), 5 מצבי נהיגה שונים. הנתונים היבשים מלמדים על 6.2 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 230 קמ"ש.

תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים, מצבי נהיגה ספורטיביים וחבילת אבזור עשירה. צילום: יונדאי

חבילת האבזור של יונדאי i20N מיועדת גם לשימושי יומיומי כ"דיילי" הגיוני ושימושי. זה כולל מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, פנסי LED, חיישני גשם ואורות, בקרת אקלים, מפתח חכם וכמובן תאורת אווירה. חבילת הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ומערכות סיוע ובטיחות אקטיביות רבות. 

חטיבת N של יונדאי מגיעה לישראל. i30N עם 280 כ"ס ו-8 הילוכים. המחיר 269,900 שקלים. צילום: יונדאי

i30N הצ'בק לוהטת ושימושית

יונדאי i30N כבר מביאה את בשורת הביצועים לקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. בהתאם גם תחנת הכוח משמעותית מאד. מנוע טורבו 2.0ל' מפיק 280 כ"ס ו-40 קג"מ. דיפ' קדמי אקטיבית (כמו ב-i20N) מייעל את הורדת הכוח לגלגלים ומסייע בחידוד הכניסה לפניות. תיבת הילוכים כפולת מצמדים (רטובים) עם 8 הילוכים הופכת את הנסיעה לחוויה ברמה אחרת לגמרי. ל-100 קמ"ש תגיעו ב-5.4 שניות בלבד ומהירות מירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.

הקוקפיט של יונדאי i30N כולל מצבי נהיגה ספורטיביים, אבזור נוחות ובטיחות רב. צילום: יונדאי

התיבה כוללת שלושה מצבי N להנאתכם:

מצב Grin Shift N, N Shift Power "בקרת שיגור" אשר נכנסת לפעולה בהאצה תוך שימוש ביותר מ-90% ממהלך המצערת. הוא מתגבר על הירידה במומנט על ידי העלאת הילוך והעברת מלוא העוצמה אל הגלגלים.  N Shift Sense Track המזהה את סגנון הנהיגה של הנהג ונכנס לפעולה כאשר הוא מזהה את הנהג על מסלול מירוצים.

יונדאי i30N עם מושבים מרופדי עור ואלקנטרה. צילום: יונדאי

חבילת האבזור כוללת לא רק חלקי מרכב אגרסיביים יותר אלא גם תאורת LED מלאה, מסיטי רוח וצינורות פליטה מודגשים. מסך 10.25 אינץ' עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, חיישני אורות וגשם, גג שמש פנורמי, ריפודי אלקנטרה ועוד. חבילת הבטיחות כוללת 7 כריות אוויר ומערך סיוע ובטיחות אקטיבי.

חבילת N היא הרבה יותר מקיט אבזור. מתלים, מעצורים, מערכת פליטה ושיפורים אירודינאמיים ועוד. צילום: יונדאי

Check Also

הסבה לחשמל של ריינג' קלאסי

קח רכב אספנות קלאסי ונדיר עם מנוע V8 רועם וחלש והסב אותו להנעה חשמלית. חילול הקודש או תוספת זמן לקשיש הבריטי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 − eleven =