יום שלישי , 30 אפריל 2024
טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג
טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג

טווח כפול לרכב חשמלי

רוני נאק

מעבדת המו"פ המרכזית של סאמסונג הודיעה כי פיתחה אב טיפוס של סוללת ליתיום-אוויר אשר מסוגלת כמעט להכפיל את הטווח של מכוניות חשמליות. סאמסונג מפתחת טכנולוגיה אשר עשויה ליצור מצבר פי שתיים יותר נפח קיבול מאשר למצברי הליתיום-איון המקובלים כיום.

אב הטיפוס של המצבר הוא בעל קיבולת של 520 וואט/שעה לכל 1.0 ק"ג של משקל. סאמסונג נתנה דוגמה את ניסאן ליף שכיום היא בעלת טווח של כ-400 קילומטרים בנסיעה מטעינה מלאה. עם המצבר החדר הטווח הצפוי יהיה כ-700 קילומטרים.

טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג
טווח כפול לרכב חשמלי? עלויות יצור מופחתות? סאמסונג חושבת שכן. צילום: סאמסונג

מצבר ליתיום-אוויר משתמש במולקולות החמצן אשר באטמוספרה כדי ליצור תגובה עם הליתיום שהתוצר שלה הוא חשמל. זה מאפשר יכולת קיבול גדולה יותר, משקל עצמי נמוך יותר וגם שימוש בפחות חומרי גלם מה שעשוי להוזיל את עלויות היצור.

אבל לא הכל כזה מושלם. מצברי ליתיום-אוויר סובלים מירידה מהירה יחסית ביכולת הקיבול אחרי מספר ידוע של מחזורי טעינה. בנוסף טעינה מלאה עשויה לקחת שעות ארוכות והיא מושפעת בין השאר גם בכמות החמצן שבאטמוספרה. המשמעות היא שיש עדיין כברת דרך ארוכה של מו"פ עד שנראה מוצר מוגמר מוכן לקליטה בתעשיית הרכב.

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − three =