שבת , 3 מאי 2025
לא אחת שתחמיץ טרנד טוב. אינפיניטי בקדימון לדגם פנאי-קופה QX55. צילום: אינפיניטי
לא אחת שתחמיץ טרנד טוב. אינפיניטי בקדימון לדגם פנאי-קופה QX55. צילום: אינפיניטי

אינפיניטי QX55 בדרך

רוני נאק

קו רכבי הפנאי של אינפיניטי עתיד להיות מעט סמיך יותר לכשתגיע התוספת האחרונה להיצע: QX55. כמה זה בקרוב? לא מאד – קיץ 2020 לשוק האמריקאי ואם כלל ישווק אצלנו אז כנראה שבסוף אותה שנה לקראת העברת המקל ל-2021. בינתיים קיבלנו משיכת מכחול קליגראפית ומאוד יפנית באופיה המתארת את קו הגג של ה-SUV העתידי. ההודעה של אינפיניטי מגיעה בסמוך לחגיגות 30 השנים למותג (שגם אצלנו נחגג בקול תרועה רמה).

• חולמים על רכב חדש? כך תעשו זאת!

 

הנה תא הנהג המדהים של אינפיניטי QX50. אחד הביצועים המרשימים בתעשייה. צילום: אינפיניטי
הנה תא הנהג המדהים של אינפיניטי QX50. אחד הביצועים המרשימים בתעשייה. צילום: אינפיניטי

זה לא סוד גדול ש-SUV בתצורת פסבדו-קופה הן הלהיט בקבוצת הפרימיום – אבל לא רק. מפורשה קאיין קופה ועד רנו ארקנה – אותה זוועה עיצובית שהחל בשעתו ב.מ.וו X6 מתפשטת גם לרכבי פנאי קטנים כמו אאודי Q3 החדשה ובוודאי בקרב ה-SUV הגדולים יותר.

QX55 - פנאי קופה מעוצב ועם מנוע עם קומפרסיה משתנה. הברקה או סיוט בשירות? צילום: אינפיניטי
QX55 – פנאי קופה מעוצב ועם מנוע טורבו בעל קומפרסיה משתנה. הברקה או סיוט בשירות? צילום: אינפיניטי

ובכן כמו במקרים של ב.מ.וו X6, X4 וגם דגמי מרצדס המקבילים  GLE, GLC  – גם אינפיניטי QX55 מתבסס על רכב פנאי "רגיל" (QX50 שהוצג כבר ב-2017 אולם מעולם לא "עשה עליה" לישראל ועתה כבר אחרי מתיחת פנים של 2019 ) אבל מציע לוק ספורטיבי יותר וייתכן שנראה גם מערכות הנעה חזקות במיוחד וחבילות איבזור עוד יותר עשירות על ההיצע הנהדר בכל מקרה של אינפיניטי ברמות המחיר האלה.

אינפיניטי QX50 החדש הושק ב-2017 ועתה שנית אחרי מתיחת פנים. אלינו לא הגיע. צילום: אינפיניטי
אינפיניטי QX50 החדש הושק ב-2017 ועתה שנית אחרי מתיחת פנים. אלינו לא הגיע. צילום: אינפיניטי

יהיה זה ניחוש יותר מסביר להניח כי אינפיניטי QX55 יהיה מצוייד במנוע הטורבו בנזין החדש בעל יחס דחיסה משתנה. מנוע המפיק 268 כ"ס ו-39 קג"מ מנפח של 2.0ל'.

כמו שנפגוש ביחסי המחיר שבין הגרסאות ה"רגילות" לגרסאות ה"קופה" המשווקות – גם כאן ככל הנראה שאינפיניטי QX55 יהיה במעט יקר יותר מה-QX50 אשר משווק בארה"ב בין 37 ל-45.5 אלפי דולרים.  

Check Also

מנוע V8 סיני

GWM גנבה את ההצגה בתערוכת שנגחאי ומפתיעה עם מערכת PHEV שבמרכזה מנוע V8 ראשון כל-חדש ועתיר טכנולוגיה. מערכת הנעה שתשולב בדגמי הדגל של היצרנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *