רוני נאק
דלק יבואנית ב.מ.וו (ופורד ומאזדה ומיני) הודיעה הבוקר על תחילת המכירה המוקדמת – PRESALE – של הדור החדש של ב.מ.וו X5 בגרסת ההיברידית-נטענת להלן PHEV.
• כך תקרעו את הניילונים מרכב חדש!
הדגם אשר מסומן xDrive45e מצויד במנוע 6 ציל' טורי בנפח 3.0ל' עם 286 כ"ס וגם מנוע חשמלי עם 112 כ"ס אשר ניזון ממצבר גדול למדי של 24 קווט"ש. ההספק המשולב הוא 394 כ"ס ו-61 קג"מ. המערכת מאפשרת נסיעה של עד 77 קילומטרים (לפי תקן NEDC) ו-140 קמ"ש בכוח החשמל בלבד. על פי אותו התקן צריכת הדלק המשולבת היא 40 קילומטרים לליטר (נתוני יבואנית) ורמת הזיהום היא 49 גרם CO2 לקילומטר מבלי לקחת בחשבון את התוספת של הזיהום של טעינת המצבר בשל יצור חשמל לא נקי בישראל. זמני טעינה על פי סוגי עמדת הטעינה לרכב חשמלי – לא צויינו בהודעות לעיתונות. ההנעה היא כפולה קבועה דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים.
פיזית המידות של ב.מ.וו X5 פלאג אין החדש זהות לדור הנוכחי של הדגם. בסיס הגלגלים עומד על 297 וחצי ס"מ, האורך 492 ס"מ הרוחב חוצה ב-4.0 מ"מ את קו ה-2.0 מטרים והגובה טמיר עם 174 וחצי ס"מ. הסוללה הגדולה תופסת נפח בתא המטען אולם זה נותר שימושי למדי עם נפח של 500 ליטרים. גם מיכל הדלק נותר שימושי עם נפח של 69 ליטרים אשר לפי נתוני צריכת הדלק הנ"ל יכולים להספיק ל-2760 קילומטרים אופטימיים מאד.
הגרסה הפלאג-אין היברידית נטענת או PHEV של ב.מ.וו X5 החדש (ואומרים שדי מדהים – לא יודע לא נהגתי) מקבלת חבילת איבזור פרטית משלה. זו כוללת מתלי אוויר אדפטיביים, מערך סיוע אקטיבי לנהג עם כל מה שצריך כדי להימנע מפגיעה בעצמים קשים או רכים, נעים או נייחים, לפנים או מאחור.
אם תבחרו בגרסה הזו של ב.מ.וו X5 החדש תוכלו לשמוע את דואה ליפה דרך מערכת הרמן-קרדון עם 16 רמקולים, ליהנות מהחמה היוקדת דרך חלון שמש גדול יותר ב-30%, מושבים ומחזיקי כוסות מחוממים או מקוררים, פקדי קריסטל (לא מהסוג העכור כמו אצל הפלשתים), חישוקי 21 אינץ' וסגירת וואקום לדלתות – זאת לצד רשימה ארוכה של פריטים נוספים. אם כל זה לא מספיק יש לבחירה שתי חבילות איבזור חיצוניות לדקורציה.
המחיר כאמור 599,000 שקלים חדשים (חשוב לציין כי ב-1 לינואר יעודכנו דרגות המס הירוק ואז לכו תדעו כמה זה יעלה אז)