שבת , 27 אפריל 2024
הגה של טסלה חשמלית
האקרים מביסים טסלה עם 4 ס"מ של מסקינגטייפ. צילום: טסלה

טסלה נופלת על מסקינגטייפ


רוני נאק

ככל שאנו מתקרבים יותר ויותר למציאות של מכוניות אוטונומיות, מקושרות אשר "משוחחות" דיגטלית עם מכוניות אחרות, תשתיות, הולכי רגל, נותני שירותים ועוד ספקי מידע רבים אחרים – כך הולכת ונחשפת החשיבות העצומה של הגנות סייבר. בהקשר הזה אנו מדמיינים לרוב פצחן בודד החודר למערכות ממרתף בית הוריו ומקלדת מלאת פירורי צ'יטוס – או שורות של האקרים במרכזי סייבר של מדינה בעלת כוונות לא ידידותיות. המון טכנולוגיה, אפסים ואחדים כדי לשבש את החיים של כולם.

אבל לא תמיד זה ככה. הפיצוח הזה של מערכות בקרת השיוט של טסלה התבצע על ידי פיסת מסקינגטייפ. הכי LOWTECH שרק אפשר. את זה השיגו חוקרי סייבר של חברת McAfee כשהוסיפו טייפ לשלט הגבלת מהירות של 35 מייל לשעה כדי שיראה 85 מייל לשעה. באופן הזה החיישנים האופטיים של טסלה X ו-טסלה S (בשני המקרים מערכות של מובילאיי – עתה בבעלות אינטל) הזינו 85 לבקרת השיוט והמכוניות האיצו על למעל לפי 2 מהמהירות המותרת באותו קטע כביש.

זה לא חדש ששינוי ה"תמונה" למערכות של AI יכולה להביא לפירוש מוטעה של המידע על ידי המחשבים. אינטל מצידה טוענת שאין בניסוי הזה כלל הוכחה של כשל מערכת שכן גם עין אנושית עשויה הייתה לטעות בפירוש הכתוב על שלט המהירות. בנוסף, דגמי 2020 של המכוניות החשמליות של טסלה כבר לא משתמשות במערכות של מובילאיי וגם נראה (כך פורסם) שהדור החדש של מובילאיי יהיה חסין מסוג כזה של שיבושים אופטיים. מצד שני כל הנ"ל לא פותר את הבעיות של דגמי רכב ישנים יותר שעדיין עשויים להיות מוטעים על ידי 4 ס"מ של מסקינגטייפ,עם השלכות בטיחותיות חמורות מאד.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 + 2 =