יום שלישי , 30 אפריל 2024
רנו קפצור חשמלית בטעינה
חברת דירוג האשראי S&P מורידה את הדירוג של רנו לרמת ג'אנק והתחזית להמשך קודרת. צילום: רנו

דירוג האג"ח של רנו – JUNK

רוני נאק

סוכנות דירוג האשראי standart&poor או כפי שמוכרת בקצרה S&P , הודיעה היום כי היא מורידה דירוג האשראי של יצרניות הרכב בצרפת: רנו ו-PSA (פיג'ו) לרמה של אג"ח זיבורית (junk bond) בשל משבר הקורונה והשלכותיו. המשמעות לזה עבור המשקיעים היא כי רכישה של אג"ח מאחת החברות האלה תהיה השקעה בסיכון גבוה (מצד שני יש גם סיכוי גבוה אם החברה תתאושש במהירות).

צילום מסך
הודעת S&P מהיום. צילום מסך מאתר S&P

S&P הורידה את רנו לסטאטוס "BB+/B"  – רמה שנותנת לאג"ח של ענקית הרכב סטאטוס רשמי של JUNK BOND. בהודעה לעיתונות של S&P נאמר "ליצרנית הרכב הצרפתית רנו יש רזרבות נזילות טובה ויכולה, זו דעתינו, לסמוך על ממשלת צרפת שתתן ערבויות להציל אותה (ממשלת צרפת מחזיקה מניות שליטה ברנו – המערכת)". S&P מוסיפה "יחד עם זאת אנו מצפים כי רווחי החברה, תזרים המזומנים ויכולתה הפיננסית ייחלשו מהותית במהלך 2020. זאת אחרי שנת 2019 מאתגרת".

מכוניות חשמליות ואופניים של פיג'ו
נבחרת ה-PHEV של פיג'ו כשברקע תחזית "צמיחה שלילית" של חברת דירוג האשראי S&P. צילום: PSA

לגבי פיג'ו – S&P הותירו את דירוג הסיכון ברמת BBB אולם שינתה את התחזית ל"שלילית" מהסטאטוס הקודם של "יציבה". המסחר במניות שתי החברות התאפיין בירידת שערים.

בנוסף התפרסמו בתחילת החודש נתוני רישוי הרכב החדש בצרפת – ואלו כצפוי ירדו ב-77% במהלך חודש מרץ – בשל הקורונה והסגר שהוטל בעקבות התפרצות המגפה.

ראלי דקאר
למה לבאס? הנה תמונה מדקאר. צילום: PSA

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − 13 =