יום חמישי , 25 אפריל 2024
5 טכנולוגיות של סיטרואן אשר בישרו את העתיד. סיטרואן SM. צילום: סיטרואן
5 טכנולוגיות של סיטרואן אשר בישרו את העתיד. סיטרואן SM. צילום: סיטרואן

סיטרואן חוזה עתידות?

רוני נאק

זה מרתק לראות את התהליך שעוברת סיטרואן בתקופה האחרונה. כבר לא מתנצלת או מגששת אחרי זהות לא לה, חוזרת סיטרואן וחופרת עמוק לתוך ה-DNA  של המותג.  סיטרואן קקטוס היא הנציגה הראשונה של הזרם חדש, מבשרת באופן נגיש וייחודי את הנתיב השונה של המותג. זה בעצמו ראוי לציון בשוק שמרני למדי – בו שינויי כיוון כה חדים כמעט ולא מתרחשים.

מותג שעונים אחד – ומאד נחשב – טען פעם כי כדי לחדש אתה צריך לשלוט בחומר. על יצרן להיות מאסטר במה שהוא עושה ומספיק אמיץ, כדי ליצור חדשנות ופריצת דרך. ולסיטרואן, מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, בהחלט שיש את הבסיס ואת ההריטג' לעשות דברים אחרת – זה הרי ב-DNA  שלהם.

5 טכנולוגיות של סיטרואן אשר בישרו את העתיד. סיטרואן SM. צילום: סיטרואן
5 טכנולוגיות של סיטרואן אשר בישרו את העתיד. סיטרואן SM. צילום: סיטרואן
מבחן דרכים סיטרואן קקטוס אוטומטית
השקה סיטרואן C3

סיטרואן SM  הייתה ספינת הדגל של המותג בתחילת שנות ה-70'. בתקופה שחלקנו עוד זוכרים את ה-GS  פאלאס המיוחדת – ה-SM  לקחה את הקונספט למידות ופאר של קופה גדולה וראוותנית. וכיאה לספינת דגל, סיטרואן דחסה לתוכה המון פריטים מעניינים – שחלקם ממש חזו את העתיד:

1 – חישוקי גלגל מחומרים מרוכבים – שרף וסיבי פחמן קלים וחזקים יותר מחישוקי פלדה או סגסוגת וסופר-יקרים גם היום. שמור עד היום לאקזוטיקה.

2 – מגבים עם חיישני גשם – כיום מדובר במיקרופון זעיר ה"שומע" את טיפות הגשם. אז המנוע של המגבים "הרגיש" את מידת הזרם הדרושה לתחילת הפעולה ומכאן הניח (לפי רמת החיכוך) מתי השמשה רטובה וזקוקה לניגוב.

3 – מתלים אקטיביים – את זה אתם בטח מכירים גם מדגמי סיטרואן מאוחרים יותר. שינוי גובה, שינויי שיכוך, התאמה למהירות הנסיעה ועוד. נשמע הייטק אבל כבר היה קיים בשנות ה-70'. מערכת הידרופנאומטית שפיצתה על משקל בתא המטען ואיזן את הרכב. אבל גם מתלי האוויר המתקדמים ביותר שיש לא מסוגלים להרים גלגל יחיד לאוויר לשם החלפתו. ה-SM  יכלה לעשות זאת.

4 – פנסים עוקבי פניה – היום זה נראה כמעט טרוויאלי. אז היו ל-SM  שש יחידות תאורה בחזית אשר נעו לא רק שמאלה וימינה עם גלגל ההגה אלא גם פיצו על תנועת הרכב, מעלה ומטה. מערכת מורכבת מאד ומכאנית מאד אשר היום מתבצעת הרבה יותר בקלות.

5 – מגבר הגה משתנה – ה-SM  שינתה את רמת הסיוע של ההיגוי בהתאם למהירות הנסיעה. עם 2 סיבובים בלבד מנעילה לנעילה, היה ל-SM  היגוי מהיר מאד שעזר לנהג להתאמץ פחות בחניה, ומצד שני במהירות בינעירונית סיפק חווית נהיגה ספורטיבית. באותה נשימה נזכיר כי ל-SM  היה גלגל הגה המתכוון לעומק ולגובה. דבר שקיים היום בכמעט כל המכוניות החדשות

5 טכנולוגיות של סיטרואן אשר בישרו את העתיד. סיטרואן SM. צילום: סיטרואן
5 טכנולוגיות של סיטרואן אשר בישרו את העתיד. סיטרואן SM. צילום: סיטרואן

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 2 =