יום שלישי , 30 אפריל 2024
זה טויוטה FORTUNER המתבסס על טויוטה היילקס וקבל עתה חבילת GR סקסית. צילום: טויוטה

טויוטה FORTUNER גרסת GR ו-50 מיליון קורולות

רוני נאק

הרבה חדשות הגיעו מכיוון ענקית הרכב טויוטה במהלך סופהשבוע. הראשונה ואולי החשובה ביותר היא שדגם הקורולה מציין את המכירה של היחידה ה-50 מיליון אחרי 55 שנות שיווק. זה אומר משהו עלינו יותר מאשר על טויוטה. מה שיותר מדהים זה שהקורולה ה-40 מיליון במספר, עלתה על כבישי הגלובוס רק לפני 8 שנים. גם אצלנו טויוטה קורולה היא בין הדגמים הנמכרים ביותר בשוק עתה בדורה ה-12.

זה הדור ה-12 של קורולה שגם אצלנו משווק בשלוש תצורות מרכב. צילום: טויוטה

בינתיים בתאילנד, המדינה ממנה קוטפים את הטנדרים לישראל, מוצגת גרסת GR קרבית לרכב השטח FORTUNER. הדגם שאינו משווק אצלנו הוא SUV עם 7 מושבים המתבסס על השלדה של טויוטה היילקס. כמו הטויוטה היילקס גם FORTUNER מונע עם הדיזל 2.8ל' בעל 204 כ"ס ו-51 קג"מ המוכר אצלנו. במדינות שפחות שועות לתקני זיהום אוויר, למשל מצרים, תמצאו את הדגם הזה גם עם מנוע בנזין V6 בנפח 4.0ל' שפעם שווק גם אצלנו בלנדקרוזר.

זה טויוטה FORTUNER שהמתבסס על טויוטה היילקס ויש לו 7 מושבים. צילום: טויוטה

ובכן חטיבת הספורט של טויוטה, GR (Gazoo Racing) שקרובה לקבל סטטוס של תת-מותג בעצמה חתומה על חבילת אבזור ספורטיבית למראה של הפורטיונר. לדאבונם של רבים מדובר בחבילה ספורטיבית למראה וללא שיפורים מכאניים כמו ש-GR יודעת לעשות עם יאריס, קורולה וסופרה. המנוע אם כן נותר ללא שינוי וכך גם תיבת ההילוכים האוטומטית, עם 6 הילוכים בלבד ולא ה-8 או 10 הילוכים החדשות-יותר שכבר יש על מדפי AISIN הספקית.

חבילת GR כוללת מושבי עור/אלקנטרה, תפרים אדומים, גלגל הגה ספורטיבי ומתג התנעה ממותג GR. צילום: טויוטה

החבילה כוללת שלושה גווני צבע מרגשים, חישוקי גלגל 20 אינץ' ועליהם צמיגי 265/50, קליפרים אדומים לבלמים, הנעה כפולה כמובן והרבה שחור פיאנו מחוץ לרכב. בפנים הגוונים בעיקר כהים עם תפרים קונטרסטיים באדום. המושבים מקבלים ריפודי עור עם אינסרטים מאלקנטרה, לוגו GR רקום וכפתור התנעה עם לוגו GR סקסי לאללה. נגיעות נוספות לקבינה נוגעות בקונסולה המרכזית בגוון כרום-מעונן, גלגל הגה מצופה עור מחורר ועם סימון אדום בראשו כדי שתמיד תדע את הכיוון אליו הגלגלים הגדולים מכוונים.

זה טויוטה FORTUNER בימים של מחסור בקרוזרים – הדגם הזה יכול להיות פתרון לא גרוע לשטח (עם הגה שמאלי). צילום: טויוטה

עוד הודיעה טויוטה, דרך חטיבת המורשת של GR, כי תייצר חלקי חילוף ללנדקרוזר סדרה 40. זאת, כחלק מחגיגות ה-70 שנים לדגם האייקוני. החלקים מיועדים לסדרה 40 אשר יוצרו בין 1960 ל-1984 וישווקו כחלקים מקוריים של טויוטה. זאת במסגרת הרצון של טויוטה, ובעלי סדרות 40, להשאיר כמה שיותר מהכלים האלה על הכבישים ובשטח.

במסגרת 70 שנים לקרוזר – טויוטה חוזרת לייצר חלקי חילוף במטרה להשאיר את האייקון בשטח עוד שנים רבות.  צילום: טויוטה

רכב השטח, שלרובנו מייצר לא מעט רגשות וזכרונות, סבל בשנים האחרונות ממחסור חמור בחלקי חילוף. טויוטה שעתה לחששות של רבים כי בקרוב ייאלצו להשבית את המכוניות. וזה דווקא דבר יפה. GR פנתה לבעלי 40 ומועדות ברחבי העולם, גיבשה רשימה של חלקי החילוף הנדרשים ביותר והקריטיים ביותר להנעה, ניהוג ובלימה וכוללים גם מנועים, תיבות הילוכים, העברה וסרנים ואפילו מערכות פליטה. לפי טויוטה חלקי החילוף יהיו זמינים לרכישה מתחילת 2022. אתר אינטרנט ייעודי שהוקם לטובת הנושא מאפשר גם לכם לבקש ח"ח לטויוטה לנדקרוזר הקלאסי שלכם.

Check Also

סילבראדו מהחלומות לא מגיע משברולט

FOX יצרה את מה ששברולט לא העזה. סופר-טנדר קוקו לגמרי על בסיס סילבראדו שלא במקרה מזכיר את הפורד ראפטור ו-RAM TRX שעתידים לעבור מן העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 4 =