יום חמישי , 9 מאי 2024
טויוטה UK ושותפות טכנולוגיות מפתחות הנעת מימן לטויוטה היילקס. צילום: טויוטה

טויוטה היילקס שלא מזהמת


רוני נאק

טויוטה הודיעה על פיתוח אב-טיפוס של טנדר טויוטה היילקס אשר יונע בעזרת תאי דלק. מערכת ההנעה היא פיתוח של המערכת המיימנית בטויוטה מיראי אשר עברה התאמה במכון פיתוח בבריטניה כדי להמשיך ולהפוך את רכב העבודה האייקוני לסביבתי, נטול פליטה וחשוב לא פחות – משוחרר מהתלות בעמדות טעינה ציבוריות מאלו אין מספיק. 

הנעת סוללה, BEV, היא בעייתית במיוחד בכלי רכב מסחריים. זאת מכיוון שמשקל הסוללה הרב בא על חשבון יכולת נשיאת המטען (שרק עליו מקבלים את התשלום), זמני הטעינה הארוכים מאד וכן מגבלת הטווח במרחב הבינעירוני.

טויוטה UK ושותפות טכנולוגיות מפתחות הנעת מימן לטויוטה היילקס. צילום: טויוטה

מבחן דרכים טויוטה היילקס 2.8ל' אדוונצ'ר

בעזרת תאי דלק, הממרים את המימן לחשמל, מתקבלת הנעה חשמלית לסיבוב גלגלי הרכב כאשר תוצר הלוואי היחיד הוא H2O שחלקכם מכירים כ"מים". לטויוטה מיראי (שעליה מתבססת מערכת ההנעה להיילקס) יש טווח נסיעה של 640 ק"מ המתקבל ממיכל מימן במשקל של 5.6 ק"ג בלבד. זמן התידלוק דומה למה שאנו מכירים מרכבי בנזין. את הכוח מפיק מנוע חשמלי עם 180 כ"ס ו-31 קג"מ ויש גם סוללת ליתיום-יון זעירה עם קיבולת של 1.24 קוט"ש המשמשת כמאגר אנרגיה לייצוב אספקת הכוח למנוע.

טויוטה UK ושותפות טכנולוגיות מפתחות הנעת מימן לטויוטה היילקס. צילום: טויוטה

הפרויקט שטויוטה UK לקחה על עצמה (עם מימון נדיב של ממשלת בריטניה), יחד עם שורה של שותפים טכנולוגיים מבריטניה, היא לאמץ את רכיבי ההנעה של טויוטה מיראי כדי להתאים לתנאי העבודה של HILUX. יש לכך פוטנציאל רב לא רק לדורות הבאים של HILUX שעתידים לצאת מטויוטה (כולל שמועות בדבר היילקס היברידי) אלא גם כקיט החלפה לעשרות מליוני היילקסים מיושנים הנעים ברחבי העולם. על פי טויוטה, פיתוחים טכנולוגיים שנעשו לאחרונה בתחום הובלת מימן – הם המפתח שלא לומר אבן הבניין החיונית לפיתוח הטכנולוגיה הזו.

Check Also

טיזר לחשמלית הקטנה של קיה EV3

אח קטן למשפחת דגמי EV החשמליים לבית קיה. לצד ה-EV6 היקר, ה-EV9 היותר יקר שעתיד להגיע בקרוב לישראל - קיה EV3 עתיד לתת פתרון זול יותר למי שירצה קיה חשמלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 4 =