יום ראשון , 12 מאי 2024
זה בנטלי BATUR רק 18 יח' יעלו לכבישים. האם אתם מספיק עשירים בשבילו? צילום: בנטלי

בנטלי נפרדת ממנוע ה-W12


רוני נאק

מותג העילית BENTLEY, המשווק גם בישראל, עתיד להיפרד בקרוב ממנוע ה-12 צילינדרים האייקוני שלו. מנוע ה-W12 הניע דגמי בנטלי מאז שהמותג נרכש על ידי קבוצת VW בשנת 2003. המנוע זכה לכינוי W12 ולא V12 בשל אופן סידור הבוכנות בבלוק המנוע. יחידת ההנעה העצומה נשתלה בחזית של הקונטיננטאל GT ממודל 2003 וקיים גם היום בגרסאות הבכירות של ה-GT, פליינג ספור (סדאן) ושל הבנטאיגה ה-SUV.

שלום חבר. 12 צילינדרים, 6.0ל', 2 מגדשי טורבו ותפוקה של 750 כ"ס. רק 18 יח' בהיצע ואז קאפוט. צילום: בנטלי

במקור מנוע ה-6.0ל' על שני מגדשי הטורבו שלו, יוצר בגרמניה ונשלח לגימור והתאמה באנגליה – ואף נשלח חזרה לגרמניה כדי שיישרת במכוניות כמו אאודי A8, פולקסווגן פייטון ואחרים. אלא שעתה הייצור במלואו נעשה במפעל בנטלי בעיירה קראו אנגליה שם יוצרו מעל ל-100 אלף מנועים לאורך השנים.

זה בנטלי BATUR רק 18 יח' יעלו לכבישים. בין נייטצברידג' לכפר קאסם. צילום: בנטלי

המהדורה האחרונה של המנוע העצום הזה תפיק 750 כ"ס ותשמש דגם קופה חדש בשם BATUR אשר פותח על ידי חטיבת ההתאמה האישית של היצרן, MULLINER ובהתאם לרוח האקסקלוסיביות – יוגבל רק ל-חי יחידות (18) גלובלית.

אדריאן הולמרק, מנכ"ל בנטלי, אמר שהגיע הזמן להיפרד מהמנוע האייקוני לקראת המעבר להנעה חשמלית. עוד הוסיף המנכ"ל שכרגע בנטלי בחיפושים אחרי מה שכינה ה"W12" של הסוללות (בהצלחה עם זה…) וכי היצרנית צפויה להציג דגם חשמלי ראשון ב-2026. בינתיים קו היצור של מנוע ה-W12 מוסב לייצר מנוע V8 ו-V6 היברידיים. סוף עידן.

 

Check Also

טיזר לחשמלית הקטנה של קיה EV3

אח קטן למשפחת דגמי EV החשמליים לבית קיה. לצד ה-EV6 היקר, ה-EV9 היותר יקר שעתיד להגיע בקרוב לישראל - קיה EV3 עתיד לתת פתרון זול יותר למי שירצה קיה חשמלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + 6 =