שבת , 27 אפריל 2024
משרד התחבורה הגרמני: "אין מספיק חומרי גלם כדי לעמוד ביעד של 2030". צילום: רוני נאק

תחזית בגרמניה: אין מספיק חומרי גלם כדי לעמוד ביעדים

רוני נאק

התכניות לעבור לרכב חשמלי עשויה להתגלות כמאתגרת יותר ממה שציפו לו הרגולטורים בגרמניה (ובמדינות מערביות רבות אחרות). כך התפרסם בעיתון חשוב בגרמניה, ה"פרקנפורטר אלגמיינר". הסיבה לכך היא כי הדרישה לחומרי הגלם החיוניים ליצור סוללות ומנועים חשמליים, תעלה פי כמה על היכולת להפיק אותם מן הקרקע בשנים הקרובות.

למסקנה הזו הגיעו אחרי חישובים פנימיים שנערכו במשרד הפדראלי לדיגיטל ותחבורה של גרמניה (BMDV), ומן הדו"ח שהגיע לידי העיתון. השאלה שעמדה מול עיני אנשי המשרד הייתה מה הכמות הכוללת של חומרי גלם אסטרטגיים דרושה כדי לעמוד ביעד של יצור 15 מיליון מכוניות חשמליות – BEV – אותו קבעה הממשלה הפדרלית בברלין כשנת 2030. נכון להיום, ינואר 2023, עלו על כבישי גרמניה 1.0 מיליון מכוניות חשמליות.

• כשמשאלת לב לא מספיקה כדי לייצר רכב חשמלי

בחישובים של משרד התחבורה הגרמני מעריכים כי הקיבולת הממוצעת של סוללת רכב חשמלי היא כ-60 קוט"ש ומזינה מנוע חשמלי עם 204 כ"ס (ערכי הכניסה לדגמי VW החשמליים ID.3 ו-ID.4). בתוך סוללה כזו יש 6.0 ק"ג ליתיום ו-8.0 ק"ג קובלט. מכאן שיש צורך ב-90 אלף טון ליתיום ו-120 אלף טון קובלט שימצאו את דרכם לסוללות של 15 מיליון המכוניות החשמליות שביעד הממשלתי.

על פניו הכמויות האלה נראות בהישג יד אלא שמול זה ניצבת המציאות. התפוקה העולמית השנתית של ליתיום עומדת היום עם 105 אלף טונות בלבד ו-165 אלף טונות קובלט – שעליהם מתחרה כל תעשיית הרכב והאלקטרוניקה העולמית – ההשפעה על מחיר חומרי הגלם ברורה מאיליה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − six =