יום ראשון , 28 אפריל 2024
יונדאי איוניק 6 עוד רגע מתחיל השיווק. טווח WLTP של עד 610 ק"מ. צילום: יונדאי

יונדאי איוניק 6 – כל מה שצריך לדעת

אחרי שיונדאי איוניק 5 החשמלית ביססה את עצמה כרכב החשמלי הטוב ביותר בשוק, הגיע התור של איוניק 6 ליצור אדוות התלהבות בביצת הרכב המקומית. צילומים ששטפו בשבוע האחרון את הרשתות החברתיות של יונדאי איוניק 6 יורדות מהאוניה באילת ועולות על מוביליות צפונה – עוררו מחדש את השיח סביב הרכב החשמלי הזה המביא לא מעט בשורות.

יונדאי איוניק 6 עוד רגע מתחיל השיווק. פנסי LED פראמטרי וגווני צבע רבים עם צבעים אקולוגיים. צילום: יונדאי

הבסיס המכאני הוא פלטפורמת E-GMP של יונדאי. אלו חדשות נהדרות שמבחינתנו כבר הופכות את האיוניק 6 למנצחת. פלטפורמה כל-חשמלית ייעודית עם מנוע אחורי או שני מנועים, מערכת מתלים ייחודית מאחור אבל חשוב מזה, ארכיטקטורת חשמל הפועלת בתחומי ה-800 וולט. המשמעות היא טעינה מהירה יותר ועד 350 קו"ט לכשיהיו בישראל עמדות 800 וולט.

יונדאי איוניק 6 עוד רגע מתחיל השיווק. בסיס גלגלים ארוך, חישוקי 18 או 20 אינץ' ועיצוב אירודיאנמי. צילום: יונדאי

יונדאי איוניק 5 – כשמגיע מגיע!

תצורת הסדאן, או במדויק יותר "נוצ'בק" מעוצבת באופן כזה שמקדם הגרר האירודנאמי שלה נמוך במיוחד. רק 0.21Cd. המשמעות היא שפחות אנרגיית סוללה מתבזבזת במאמץ לדחוף את הרכב החשמלי דרך האוויר. בסיס הגלגלים ארוך במיוחד, 295 ס"מ וזה יוצר מרכב ארוך בן 485.5 ס"מ, עם סרחי עודף קצרים, יוצר צללית דרמטית המחוזקת על ידי גופי תאורה LED פראמטריים לפנים ומאחור וחישוקים 18 או 20 אינץ'.

יונדאי איוניק 6 עוד רגע מתחיל השיווק. מראות צד דיגיטליות ועיצוב מכוון נהג לצד שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים כמו רשתות דיג מן הים. צילום: יונדאי

אותו בסיס גלגלים ארוך מאפשר יצירת חלל פנים גדול ומרווח במיוחד. למעשה מרווח הרגליים בשורה הראשונה הוא הגדול ביותר מכל דגמי יונדאי כיום. ארכיטקטורת הפנים ממשיכה את פילוסופיית ה"משתמש במרכז" המאפיינת את הדגמים החשמליים של היצרן. קוקפיט דיגיטלי מלא המשלב שני מסכים 12.3 אינץ' כל אחד. וגם מראות צד דיגיטליות וקונסולה מרכזית מורמת. אותם מושבים קדמיים מאפשרים רכינה לאחור ומנוחה בעצירות ארוכות. נעשה שימוש בחומרים סביבתיים וממוחזרים בריפודים ודיפוני תא הנוסעים, שטיחונים מרשתות דיג ממוחזרות – למשל. 

יונדאי איוניק 6 עוד רגע מתחיל השיווק. אבזור קצה טכנולוגי. קוקפיט דיגיטלי מלא עם 4 מסכים. תאורת אווירה רב-גוונית וגלגל הגה אינטראקטיבי. צילום: יונדאי

ההיצע של מערכת ההנעה הוא הנעה אחורית עם סוללה של 53 קוט"ש או 77.4 קוט"ש והנעה כפולה עם שני מנועים וסוללה של 77.4 קוט"ש. צריכת הזרם, לפי היצרן, עומדת בטווח שבין 13.9 ל-16.9 קוט"ש ל-100 ק"מ ומכאן מתקבל טווח נסיעה WLTP של בין 429 ק"מ בגרסת הבסיס ועד 614 ק"מ לגרסת ההנעה אחורית עם הסוללה הגדולה.

יונדאי איוניק 6 עוד רגע מתחיל השיווק. פנאי LED פראמטריים, מקדם גרר אירודינאמי נמוך ומערך בטיחות אקטיבית מתקדם. צילום: יונדאי

כמובן שלא נפקד מקומן של מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיביות, זה כולל יציאה בטוחה מהדלתות האחוריות ומערכת ייעודית לניטור המושב האחורי ומניעת שכחת ילדים ברכב. יונדאי איוניק 6 כבר נבחן במבחני ריסוק NCAP וקיבל ציון של 5 כוכבים. בנוסף, המערכות כוללות עדכוני תוכנה מהאוויר למחשבי הניהול של הרכב ולמולטימדיה.

עתה נותר רק לצפות למפרטים המקומיים וכמובן למחיר שיתפרסמו בקרוב.

יונדאי איוניק 6 עוד רגע מתחיל השיווק. מועמדת להיות המכונית החשמלית הטובה בישראל. צילום: יונדאי

 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × five =