רוני נאק
מותג העילית BENTLEY, המשווק גם בישראל, עתיד להיפרד בקרוב ממנוע ה-12 צילינדרים האייקוני שלו. מנוע ה-W12 הניע דגמי בנטלי מאז שהמותג נרכש על ידי קבוצת VW בשנת 2003. המנוע זכה לכינוי W12 ולא V12 בשל אופן סידור הבוכנות בבלוק המנוע. יחידת ההנעה העצומה נשתלה בחזית של הקונטיננטאל GT ממודל 2003 וקיים גם היום בגרסאות הבכירות של ה-GT, פליינג ספור (סדאן) ושל הבנטאיגה ה-SUV.

במקור מנוע ה-6.0ל' על שני מגדשי הטורבו שלו, יוצר בגרמניה ונשלח לגימור והתאמה באנגליה – ואף נשלח חזרה לגרמניה כדי שיישרת במכוניות כמו אאודי A8, פולקסווגן פייטון ואחרים. אלא שעתה הייצור במלואו נעשה במפעל בנטלי בעיירה קראו אנגליה שם יוצרו מעל ל-100 אלף מנועים לאורך השנים.

המהדורה האחרונה של המנוע העצום הזה תפיק 750 כ"ס ותשמש דגם קופה חדש בשם BATUR אשר פותח על ידי חטיבת ההתאמה האישית של היצרן, MULLINER ובהתאם לרוח האקסקלוסיביות – יוגבל רק ל-חי יחידות (18) גלובלית.
אדריאן הולמרק, מנכ"ל בנטלי, אמר שהגיע הזמן להיפרד מהמנוע האייקוני לקראת המעבר להנעה חשמלית. עוד הוסיף המנכ"ל שכרגע בנטלי בחיפושים אחרי מה שכינה ה"W12" של הסוללות (בהצלחה עם זה…) וכי היצרנית צפויה להציג דגם חשמלי ראשון ב-2026. בינתיים קו היצור של מנוע ה-W12 מוסב לייצר מנוע V8 ו-V6 היברידיים. סוף עידן.