יום שלישי , 14 מאי 2024
לאחר קצת יותר מ-50 שנים SEAT עומדת בפני שינוי שורשי עמוק. בצילום סיאט 127 וסיאט איביזה. צילום: יצרן

מותג SEAT יתמזג לתוך קבוצת VW?

רוני נאק

מותג SEAT תחת לחץ גובר והולך לאור תכנית רב שנתית של קבוצת VW, אליה הוא שייך, להפוך אותו ממותג נפחי לשוק הכללי לפלטפורמה של ניידות שתפעל על בסיס מנוי ושירותי שיתוף. כך בין השאר על ידי יצירה של קורקינטים וקטנועים חשמליים – תחת מותג SEAT MO.

טויוטה יאריס קרוס הייבריד במסירה מהירה ו-0 ש"ח מקדמה

מה יהיה המחיר של יונדאי איוניק 6 החשמלית?

ניידות עירונית חשמלית על בסיס שיתוף ומנוי. SEAT MO

כמי שנמצאת בצד הנמוך יותר של קשת מותגי קבוצת VW המשתרעת עד לרמות המחיר הסטראטוספריות של בנטלי ולמבורגיני, ל-SEAT יהיה תפקיד חשוב במהפכה החשמלית של ענקית הרכב כמי שמציעה פתרונות ניידות זולים ונגישים לציבור הרחב. לאור זאת, הקבוצה משקיעה מעל ל -10 מיליארד דולרים בהסבת המפעלים המרכזיים של SEAT בספרד מייצור מכוניות לייצור ופיתוח של סוללות ושל הדגמים החשמליים הקטנים שעתידים להגיע מהקבוצה.

קופרה BORN תוביל את החדירה לארה"ב לצד דגמים חשמליים גדולים יותר. צילום: יצרן

כל זה כשברקע תקנות זיהום האוויר החדשות באירופה. תקנות שיישומן, כך לפי סיאט, יעלה כ-2,000 אירו לכל כלי רכב. "זה מיד מייתר כמה וכמה דגמים מההיצע הנוכחי מאחר שיישום התקנות יקר מדי" אמר ווין גריפיתס מנכ"ל SEAT. 

לצד הדעיכה האיטית של SEAT אשר מכר פחות מחצי מליון מכוניות בשנה שעברה, מותג CUPRA הספורטיבי שלמעשה ממנה יצא, עושה חיל. נפח המכירות הוכפל ועבר את ה-150 אלף יחידות, יש תכניות להרחבת ההיצע לדגמים חשמליים חדשים לקראת שנת 2025 שיצטרפו ל-BORN שכבר משווקת (טוואסקאן) וגם ניסיון שאפתי לחדור לארה"ב. משימה שמותגים אירופאים רבים מגלים כמאתגרת במיוחד.

הדור הבא של מוצרי התעבורה של SEAT עם בקרת אקלים סביבתית. צילום: יצרן

Check Also

קיה נירו הייבריד החל ב-179 אלפי שקלים

יבואנית קיה עושה סדר בהיצע הגרסאות של קיה נירו. גרסת הפלאג-אין הייבריד היקרה תרד מההיצע לטובת גרסה היברידית עם טעינה עצמית ובשתי רמות אבזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 4 =