יום חמישי , 9 מאי 2024
זה BYD seagull - רכב חשמלי קטן הקורץ למדינות מתפתחות שבהן הלקוח מכוון מחיר. הדגם צפוי להגיע גם אלינו. צילום:BYD

סוללות סודיום בקרוב בדגמי BYD?

רוני נאק

BYD חתמה על עסקה עם הקונגלומרט הסיני Huaihai Holding Group ליצור משותף של סוללות על בסיס נתרן (סודיום) בקיבולת שנתית של עשרות GWh. כך לפי הודעת אחד הצדדים בסין.

FinDreams (חטיבת הסוללות של BYD), ו-Huaihai (המתמחה ביצור סוללות לאפליקציות תחבורה קטנות כמו ריקשות, אופניים וקורקינטים) חתמו על ההסכם ב-18 בנובמבר בשנג'ן, בה ממוקם מטה BYD. היצור בפועל, כך על פי ההסכם יהיה במפעל סוללות במזרח המדינה. הפרויקט, עם השקעה כוללת מתוכננת של כ-1.4 מיליארד דולר, וקיבולת יצור שנתית של 30 GWh, יהפוך לספק הגדול בעולם של סוללות נתרן המיועדות רובן ככולם למכוניות מיקרו חשמלית.

הוואיהיי – מייצרת מארזי סוללות למיקרו מוביליטי כמו הריקשה הזו לצד אופניים חשמליים, קורקינטים, מכוניות מיקרו ואגירת אנרגיה מטולטלת. צילום: HUAIHAI

לדברי החברות טכנולוגיית סוללת הנתרן-יון מתבגרת ויש לה סיכויי שוק רחבים. כאשר הכוונה היא בעיקר לתחום המיקרו-מוביליטי שם הלקוחות מכווני מחיר וסוללת נתרן עשויה להיות גורם משמעותית בהפחתת המחיר הסופי ללקוח ביחס לשימוש בסוללת ליתיום.

• סוללות נתרן-יון. בלוף או בשורה?

בחודשים האחרונים פשו שמועות כי סוללת הנתרן-יון של BYD תיוצר בייצור המוני כבר בשנת 2023 ושהדגם הראשון שיופעל על ידי הסוללה יהיה ה-BYD SEAGULL. על פניו זה נשמע הגיוני מכיוון שה-SEAGULL ("שחף") הוא רכב קטן, בעל אופי עירוני שאינו אמור לנסוע קילומטרים רבים ביום. סוללת נתרן עשויה להיות מרכיב מרכזי בשמירה על תג מחיר נמוך ללקוחות. יחד עם זאת, אף אחת מהשמועות הללו לא אושרה, ו-BYD עד כה לא הודיעה שהיא החלה לשלב סוללות נתרן בדגמיה.

מנגד, ראוי לציין שמחירי הליתיום קרבונט ירדו בחדות במהלך 12 החודשים האחרונים (מ-84,500 דולר לטון ל-20,100 דולר לטון – לפי tradingeconomics).  הירידה החדה בעלות הליתיום שומטת למעשה את היתרון העיקרי (ואולי היחיד) של סוללות נתרן-יון – המחיר.

Check Also

טנדר BYD SHARK יחשף בשבוע הבא

בין אם זה 100% חשמלי או פלאג אין הייבריד, BYD SHARK יושק בשבוע הבא במקסיקו סיטי. רמז לתכניות הגלובליות של BYD הסינית וגם אצבע משולשת בפניהם של האמריקאים

One comment

  1. טעות רוני נתרן יון יש עוד יתרונות על הליתיום-יון-יותר בטיחותית-יותר קטנה,ולכן יותר קלה,ובסוף זולה,ופשוטה לייצור המוני-בסוף תהיה הסוללה העיקרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 − 3 =