רוני נאק
אפילו שבקבוצת הרכב הזו יש לא מעט שחקניות חזקות (יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה – הן רק שתיים מהן) שוק המכוניות ההיברידיות בישראל כיום עדיין אינו גדול. זאת, למרות שמדובר במכוניות שחוסכות הרבה דלק לבעליהן: טויוטה, יונדאי וקיה הן השחקניות העיקריות בשוק הזה, אבל עד כה לקיה לא היה דגם היברידי בקטגוריה החשובה של המכוניות המשפחתיות – קטגוריה בה לקיה נירו הקודמת היה מקום של כבוד. כעת, היבואנית טלקאר הודיעה שהיא מוסיפה גרסה היברידית של הנירו, שעד כה שווקה בישראל בגרסה 100% חשמלית ובגרסת פלאג אין הייבריד. הוספת הגרסה ההיברידית משמעותו שחובבי הפלאג אין יאלצו להיפרד מהאופציה הזו.
לפי המפרט שהופץ על ידי היבואנית, נירו ההיברידית מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' שהספקו עומד על 104 כ"ס לצד מנוע חשמלי שהספקו עומד על 43 כ"ס. ההספק המשולב של הנירו ההיברידית הוא 141 כ"ס ותיבת ההילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת שש מהירויות. אם הנתונים האלה מזכירים לכם משהו…זה יהיה יחידת ההנעה שתמצאו ביונדאי קונה החדשה וגם ביונדאי אלנטרה המעודכנת. נפח מיכל הדלק של הנירו יחסית צנוע, בזכות החיסכון: 42 ליטרים וצריכת הדלק הרשמית היא 22.7 קילומטרים לליטר.
לפי היבואנית, קיה נירו הייבריד תשווק בישראל בשתי רמות גימור: LX הבסיסית ו- EX. חבילת האבזור של ה- LX כוללת חישוקי גלגלים בקוטר 16 אינץ', חיישני חניה אחוריים, מפתח חכם ותוספות אחרות. מפרט הבטיחות כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב. לצד גרסת הבסיס יש גם גרסץ EX שהיא יותר מאובזרת הכוללת בין היתר ריפוד יותר מפואר וחיישני חניה קדמיים. מחיר הנירו מתחיל ב- 179,000 שקלים לרמת גימור LX. מחיר הגרסה הבכירה יקבע בהמשך