יום ראשון , 28 אפריל 2024
ארבעת ענקיות האופנועים מיפן חוברות לטויוטה במאמץ משותף לפתח מנועי בעירת מימן חדשים. צילום: הונדה

עתיד הביצועים הוא במימן

רוני נאק

בסוף מאי קוואסקי, סוזוקי, הונדה וימהה הודיעו יחדיו כי התקבל אישור של משרד הכלכלה המסחר והתעשיה ביפן, להקים גוף מחקר טכנולוגי חדש שייקרא HySE ראשי תיבות של Hydrogen Small mobility & Engine technology, המטרה היא לפתח יחידות הנעה מימניות שימצאו דרכן בכלי תחבורה קטנים.

הונדה קאב וסופר-קאב. מיוצר ברצף משנת 1958 ויותר מ-100 מיליון יחידות על הכבישים ברחבי העולם. צילום:הונדה

• להורדת ההודעה

• טויוטה יאריס הייבריד במסירה מיידית

בנוסף לארבעת יצרניות הדו-גלגלי העצומות האלה, שהן חברות מלאות ב-HySE יש עוד שתי "חברות כבוד" חשובות: חטיבת התעשיות הכבדות של קוואסקי (KHI) ובהקשר שלנו – שם מוכר – טויוטה. התפקיד של KHI יהיה ליישם את הטכנולוגיות שיפותחו בעולמות התשתית בעוד שתפקידה של טויוטה יהיה למנף את הידע לפיתוח הדור החדש של מנועי המימן בעולם של הרכב.

בטויוטה מעריכים שהם כמחצית הדרך להצגת רכב סדרתי השורף מימן. צילום: טויוטה

• יונדאי מביאה את המימן לישראל

חשוב לציין כי לא מדובר בתאי-דלק המייצרים חשמל ממימן בתהליך כימי וזה מוזן למנוע חשמלי המספק את ההנעה. אלא בהזנת מנוע בעירה פנימית 4-פעימות, במימן במקום בתערוכת דלק/אוויר כפי שאנו מכירים כיום. הנעת מימן לאופנועים יכולה להיות הפתרון הסביבתי הנכון שגם יתן את הביצועים והטווח שרוכבי האופנועים רגילים אליהם כיום. דבר שההנעה החשמלית בעזרת סוללה לא מסוגלת לספק ותאי דלק יהיו יקרים מדי וקטנים מדי מכדי לספק את תאוות הביצועים של רוכבי הדו"ג.

בהודעה המשותפת נאמר כי חלקה של הונדה יהיה ליצור מודל מתפקד ולבחון אפשרויות יישום, סוזוקי תהיה אחראית על פיתוח האמינות של היחידות ואילו ימהה ו-קוואסקי יקיימו את המבחנים החיים ברגע שיהיו אבי-טיפוס שאפשר לרכוב עליהם ויבחנו את הביצועים, השימושיות, אמינות. בנוסף, ימהה תהיה אחראית על הפיתוח של מערכות התדלוק של מימן ומיכלי המימן שצריכים לעמוד בלחץ גבוה מאד.


טויוטה מצידה מפתחת במקביל מכוניות עם תאי דלק מימניים (שכאמור מיצרים חשמל להנעת הרכב) וגם מנועי בעירה פנימית השורפים מימן. זאת, מתוך ההבנה שיש בעולם מדינות רבות שלא מצויידות בתשתית החשמלה הנדרשת כדי לספק רשת טעינה נרחבת שיכולה לשרת רכבים חשמליים על סוללה. הנעת מימן מספקת פתרון תשתית נקודתי וקל יחסית ליישום – בדומה לתחנת תדלוק המספקת בנזין לכלי הרכב ממיכל מוטמן גדול.

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 − seven =