רוני נאק
הפעלה קולית, ניווט ללא פקקים ומגוון של ערוצי בידור ומידע – לקוחות רבים דורשים היום מהמכוניות שלהם יכולת להציע את כל זה, לפחות כמו בסמארטפון שלהם – וזה שממנו אתם כרגע קוראים את הכתבה הזו. אבל מכונית היא לא סמארטפון – ומערכות המולטימדיה האחרונות לוקות במבנה מורכב של תפריטים, תפעול ל אאינטואיטיבי ופוטנציאל גדול של הסחת הדעת בזמן הנהיגה – וזה תמיד דבר רע.
אז בגרמניה יצר ה-ADAC (מועדון הרכב הגדול באירופה עם מעל ל-21 מיליון חברים ומגוון עצום של פעילות) יחד עם מגזין הטכנולוגיה "קונקט" וחברת אנליזה בשם UMLAUT – סקר שבו נבחן הקונספט של ממשקי המולטימדיה במותגים ודגמים שונים.
הסקר בדק ארבע קטגוריות: בידור (ממשק משתמש ובידור), ניווט, קבלת מידע נוסף מעבר למיקום, קלות הפעלה (עם דגש על תצוגה והפעלה אינטואיטיבית). על פי הפרמטרים האלה מצא ה-ADAC את המערכת של BMW כטובה ביותר, אחריה המערכות של מרצדס ו-אאודי.
בדו"ח ציינה ה-ADAC כי המערכת של BMW הייתה בעלת ההפעלה הקלה ביותר, שילבה גם תצוגה עילית ואפליקציית סמארטפון עם פונקציות רבות. הרחבתה המערכת (עלות של כ-3,400 אירו בגרמניה)מוסיפה גם רדיו אינטרנטי ושליטה על ידי תנועות יד מרחוק. הרכב המדובר היה BMW M135i. הדו"ח ציין לטובה את מערכת ה-MBUX של המרצדס A250e שנבחנה בזכות שילוב המציאות הרבודה המשולבת בה.
בקרב מותגי הרכב העממיים התייצבה יונדאי איוניק PHEV במקום החמישי שקבלה ציון טוב.