תומר הדר
לאחר היעדרות של עשרות שנים משוק רכבי השטח כן, אלפא רומיאו יצרה רכבי שטח בעבר.
אלפא רומיאו משיקה היום את רכב הכביש שטח הראשון בתולדות היצרנית האיטלקית: הסטלביו, על שם מעבר ההרים המפותל והמפורסם.
• מבחן דרכים ריינג' רובר ספורט
מטבע הדברים, אחת השאלות הראשונות שנשאלות לנוכח שילוב בין אלפא רומיאו ובין רכב כביש שטח היא: "אה..למה לעזאזל?" ועל כך משיב ריד בריגאנד, מנכ"ל אלפא רומיאו ומזראטי: "לקוחות יקנו את הרכב כי הם יופתעו מן התכונות הדינאמיות. כל מכונית שאלפא רומיאו מייצרת חייבת להיות מיוחדת מבחינה דינאמית והלקוחות לא יתאכזבו".
אלפא רומיאו סטלביו, שהוצג בתערוכת LA אמור להיות חלק מחוד החנית של אלפא רומיאו בניסיונה לשווק רכבים בשוק האמריקאי הצמא לרכבי כביש שטח – ולסטלביו יש ככל הנראה מה שנדרש מתחת למכסה המנוע: את גרסת הקוואדרופוליו הבכירה מניע מנוע מוכר מן הג'וליה: V6 בנפח 2.9 ליטרים כפול מגדשים המפיק 503 כוחות סוס, שבניגוד לג'וליה המאפשרת העברת הכוח לסרן האחורי, מועברים בצורה שווה לסרן הקדמי והאחורי תוך 3.9 שניות בדרך ל-100 קמ"ש. תיבת ההילוכים אוטומטית, בעלת שמונה מהירויות ומכוילת במצב RACE להעברת הילוכים תוך 150 אלפיות שניה. הבלמים בקוואדרופוליו קראמיים כמובן והבולמים, איך לא, מתכווננים.
למי שמעוניין בדגם פחות אגרסיבי, יש גם סטלביו "רגיל" בעל מנוע 2.0 ליטרים מוגדש המפיק 276 כוחות סוס. בנוסף יוצגו בהמשך מנועי טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים ומנועים נוספים, בסיסיים יותר. על פי נתוני אלפא רומיאו, הסטלביו משתרע על 4,680 מילימטרים ועל רוחב של 2,160 מילימטרים, משמע מדובר באחד מרכבי הכביש שטח היותר רחבים בשוק.
אלפא רומיאו סטלביו יגיע גם לישראל בשנה הבאה.