רוני נאק
רכבי שטח יש כמה. ג'יפ, כלומר JEEP, יש רק אחד. ולחובבים יש רק מקום אחד אליו באמת באים להתאסף: מואב. יוטה. שם באותו עיקול של נהר הקולוראדו מתנקזים מדי שנה, אי שם בחודשי מרץ אפריל, עשרות אלפי ג'יפים, החל בוויליסים חומים וכלה ברנגלרים על צמיגי 37, שמגיעים כולם כדי לעשות כבוד למותג. בעבר, חברת ג'יפ לא ממש נהג להתערב באירועים הללו, אך בחלוף השנים מישהו בג'יפ הבין שכנראה שיש דגמים שעדיף להציג במואב, מול עיניהם המשתאות של החובבים האמתיים ביותר- יש יאמרו הקנאים ביותר, ולא באולם ממוזג בג'נבה. לכן מדי שנה מציגה ג'יפ כמה קונספטים שלמען האמת ועם קצת דמיון, אפשר לבנות בבית.
• מי יארגן לכם 19,990 שקלים הנחה על רנו קדג'אר דיזל?
השנה, 2018, נחשבת שנה מיוחדת: ג'יפ רנגלר JK הקשיש פינה את מקומו לפני כמה חודשים לג'יפ רנגלר JL – ומטבע הדברים הקונספטים החדשים, לפחות אלה שמבוססים על ג'יפ רנגלר, מבוססים באופן מקיף על פלטפורמת ה JL החדש.
ג'יפ SPEED 4
Need for speed מצלצל לכם מוכר? הנה jeep 4 speed. המטרה ברורה: להציג לציבור את מנוע ה-4 צילינדר טורבו החדש של ג'יפ רנגלר JL ולהוכיח שאפשר לחיות לא רע בכלל עם ג'יפ רנגלר שמשאיר עודף משישה צילינדרים. הקטע הוא כמובן חיסכון במשקל: מכסה מנוע קליל מקרבון פייבר, שלדה מקוצרת ("מהנדס ג'יפ עצור בצד") וצמיגי 35 על חישוקים קלים שמקננים בקצות סרני דנה 44 עם יחס העברה של 4:10. הגבהה? צנועה: שני אינץ' של מופאר, שאת רוב הקיטים שלה, אשר מוצגים במואב, ניתן כמובן לרכוש בארץ האפשרויות הלא ממש משוגעות אבל אסורות בישראל.
ג'יפ SAND STORM
ההשראה ל SAND STORM מגיעה ממרוצי באחה ומהצורך לשמר מהירות גבוהה על פני ישורות ארוכות ומשובשות. לכן SAND STORM זוכה למתלה 4 לינק עם קיט לונג ארם (הורדה כפולה מהכביש בישראל עם אפשרות למאסר עולם כפול) שמאריכה את בסיס הגלגלים, כמובן תוך טיפול אוהב לדרייבשאפטים וכו. יש גם כלוב בטיחות ותאורה. את הכוח, שימו לב, מספק מנוע המי בנפח 6.4 ליטרים ("הלקוח מקטלוג מופאר", מציינת ג'יפ שתשמח אם תיקנו כזה) שמעביר את האגרסיות לצמד סרני דנה 60.(שמתם לב כמה דברים כאן לא חוקיים בישראל וחוקיים לחלוטין בארה"ב?)
ג'יפ B UTE
איך אפשר לעשות תערוכה של ג'יפ על טהרת השטח בלי איזה רנגייד? שאל אף אחד אף פעם. אבל הנה רנגייד. קוראים לו B UTE והוא מוגבה אינץ' וחצי. יש לו חישוקי 17 אינץ'. תהיו בריאים וזה.
ג'יפ ווגוניר ROAD TRIP
ג'יפ ווגוניר, למי שזוכר, היה רכב שטח משפחתי שימושי עוד הרבה לפני שמישהו ביפן הצליח לומר "בואו נקרא לזה פראדו" ובג'יפ עושים כבוד לנוסטלגיה ולמסעות משפחתיים של פעם. רק שהפעם הנוסטלגיה מתבטאת רק בחוץ. בפנים יש שני סרנים חיים נעולים וקפיצי סליל שמחליפים את ארבעת העלים. המנוע, שאחראי על סיבוב ארבעה צמיגי 33 אינץ' הוא 5.7 מודרני לחלוטין של קרייזלר. המנוע הישן? גם לו יש תפקיד: מכסה השסתומים של המנוע המקורי, אי שם משנת 1965, הפך לארגז כלים.
ג'יפ נאצ'ו
אוהבים נאצ'וס? לא. אמריקאים דווקא מתים עליהם אז הנה הנאצ'ו שמצויד כולו בחלקים שניתנים כבר כעת להזמנה ישירות ממפואר. בנאצ'ו הכתום כולל הגבהה של 2 אינץ', צמיגי 37 על חישוקי בידלוק וקיט יניקה לאוויר קר ונקי שמוזן ישירות לתוך מנוע הטורבו החדש של ג'יפ.
ג'יפ JEEPSTER
הג'יפסטר, ניסיון של ג'יפ לרקוד על מספר חתונות ולייצר מעין קופה-שטח זכה בשנות ה-60 לסוג של התעלמות: חובבי מכוניות ספורט לא הבינו מה ג'יפ רוצה. עכברי השטח לא רצו מכונית ספורט. נסו להסביר את זה היום למי שרוכש ב.מ.וו X4, ג'יפ גראנד צ'רוקי טריילהוק או כל רכב כביש שטח שנושא את סמל AMG. בכל מקרה, כיום ג'יפ עושה כבוד לג'יפסטר ומציגה את קונספט ג'יפסטר שהחל את חייו כרנגלר רוביקון. החל בשמשה הקדמית שמוטה בזווית חדה יותר, תאורת LED וגלגלי 37 אינץ' ("ג'יפסטר עצור בצד) שתחובים תחת כנפיים קדמיות הודות להגבהה צנועה של שני אינץ'.
ג'יפ J WAGON
ג'יפ J WAGON נראה הכי סטנדרטי, כי הוא הכי סטנדרטי בלטה. בג'יפ אומרים משהו על שימוש עירוני, אולי לכן השנורקל. לפחות יש צמיגי 35 אינץ' חביבים.