יום חמישי , 18 אפריל 2024
אלפא רומיאו טונאלה בישראל. החל ב-229 אלף שקל. צילום: אלפא רומיאו

אלפא רומיאו טונאלה החל ב-229,000 שקלים

רוני נאק

סמלת, יבואנית אלפא רומיאו, מודיעה היום רשמית על תחילת השיווק של דגם חדש ושלישי במספר בארווה של אלפא רומיאו בישראל: TONALE. מדובר ברכב פנאי מקבוצת C-SUV החשובה והוא עתיד להיות ממוצב מול מקביליו ממותגי הפרמיום: במוו X1 ו-אאודי Q3.

אלפא רומיאו טונאלה בישראל. מסך 12.5 אינץ' וממשקים מתקדמים, לוח מחוונים דיגיטלי וגם הבטחה לחווית נהיגה מערבת. צילום: אלפא רומיאו

אלפא רומיאו טונאלה בעלת בסיס גלגלים של 263 ס"מ ותמהיל מתלים שאופייני לפלטפורמות של סטלנטיס ובעיקר ג'יפ. בניגוד לאחרון, הטונאלה תשווק עם הנעה קדמית בלבד כשרק גרסת ה-PHEV (לכשתגיע ב-2023) תצויד בהנעה כפולה.

מגוון הגרסאות הנוכחי (אספקה ראשונה החל מספטמבר הקרוב) כולל יחידת הנעה היברידית-קלה עם תפוקה של 130 ו-160 כ"ס כשרק הפלאג-אין מציג נתון חביב של 275 כ"ס.

מחירון

דגם מחיר מכירה כולל מע"מ
SPRINT 229,000 ₪
Speciale 249,000 ₪
TI 269,000 ₪
VELOCE 289,000 ₪
אלפא רומיאו טונאלה בישראל. גרסת PHEV החזקה וכפולת הנעה תגיע רק בשנה הבאה. המחיר טרם נקבע. צילום: אלפא רומיאו

להלן ההודעה המלאה כפי שנמסרה על ידי דובר סמלת:

סמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה המובילה בישראל משיקה את

האלפא רומיאו החדשה – טונאלה

דגם חדש ראשון למותג היוקרה האיטלקי במערכת תגבור חשמלי  mild hybrid  

הטונאלה זמין כעת בתצורת MILD HYBRID  של מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים ובהספק של 130 כ"ס בגרסת Sprint, או בהספק של 160 כ"ס בגרסאות Ti וVeloce, עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 7 הילוכים, מצמד כפול ומנוע חשמלי  48 וולט מובנה, עם הספק של 20 כ"ס ומומנט של 5.6 קג"מ.
מנכ"ל קבוצת סמלת, שי פלדמן: "הטונאלה החדשה של אלפא רומיאו היא רכב 
SUV MILD HYBRID המביא חדשנות טכנולוגית ועיצובית ברמות הגבוהות ביותר, לצד חווית נהיגה  ברכבי הספורט-יוקרה של אלפא רומיאו. כמותג שתפיסת עולמו היא סביב חווית עיצוב איטלקית אלפא רומיאו טונאלה היא המשכיות ישירה למורשת ולהיסטוריה של המותג יחד עם הקפיצה הטכנולוגית לה מצפים הנהגים היום".

היום, (שני) הציגה יבואנית הרכב סמלת בישראל, את הרכב החדש של אלפא רומיאו הטונאלה – הקרוסאובר המתקדם והחדיש של המותג. כחלק מתפיסת עולמה החדשה והמתקדמת  של אלפא רומיאו ה  "La Metamorfosi" (המטמורפוזה) והישר מהעיר וארזה שבאיטליה, הוצג הרכב באולם התצוגה של סמלת בהרצליה.

אלפא רומיאו טונאלה, דגם ה-C-SUV ה MILD HYBRID  הראשון של המותג, הוא הדגם המסמל את השינוי הגדול העובר על המותג. הטונאלה היא אבן הדרך הראשונה בתהליך "אפס לאפס", במסגרתו תהפוך אלפא רומיאו ליצרנית הרכב הראשונה בעולם אשר תעבור מייצור 0 כלי רכב חשמליים ל-0 פליטות מזהמים תוך 5 שנים.

הטונאלה מתוכננת ומעוצבת במחשבה על הנהג במרכז בכל עת. חומרים וגימורים יוקרתיים יחד עם תאורת פנים ייחודית (בחלק מרמות הגימור) מייצרים חווית אלפא רומיאו מובהקת. הטונאלה מובילה את קבוצת C-SUV היוקרתיים עם היגוי מדויק וישיר ביחס של 13.6, אשר בשילוב עם מערכת מתלים מתקדמת מגדיר מחדש כיצד SUV צריך להרגיש על הכביש. סימן מסחרי נוסף של אלפא רומיאו המופיע בטונאלה הם פקדי העברת הילוכים עשויים אלומיניום על גלגל ההגה (בחלק מרמות הגימור).

בנוסף, גרסאות ה-MILD HYBRID של הטונאלה מגיעות עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, שנוצר כדי להבטיח אחיזת כביש מושלמת שמעניקה חוויית נהיגה נטולת מאמץ ויציבה, משפר את הזריזות והאופי הספורטיבי שלה, ומציע שיפור מהותי בבטיחות.

הטונאלה, המעוצבת תוך הקפדה יתרה על מורשת אלפא רומיאו מזה 112 שנים, כוללת שילוב של חווית נהיגה וחדשנות טכנולוגית ברמות הגבוהות ביותר. העיצוב מושפע גם מתוספת של נגיעות מדגם ה S.Z. האגדי בעל פנסי החזית בסידור של 3+3. עיצוב הפנים, הוא בהשראת היסטוריית המרוצים של אלפא ובהמשך ישיר לדגמי העבר, ומציג מידע ברור ונגיש לנהג בנגיעה עיצובית ספורטיבית ובשימוש בטכנולוגיה מודרנית על גבי מסך בגודל "12.3 בלוח המחוונים ומסך מגע מרכזי בגודל של "10.25.

כל דגמי הטונאלה מגיעים עם מבחר מנועי טורבו בנזין ובשילוב מערכת היברידית מסוג MILD HYBRID ועד מערכת היברידית נטענת מסוג PHEV בדגם החזק ביותר שלה אשר צפויה להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה. הטונאלה מגיעה עם מאפיינים המתאימים לחוויית הנהיגה והעיצוב כמו פקדי העברת הילוכים העשויים אלומיניום על גלגל ההגה (בחלק מרמות הגימור), קליפרים קבועים צבועים באדום (בחלק מרמות הגימור) ומערכת ה  DNAלבחירת מצב הנהיגה. הדגם החדש מאופיין בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בכל התחומים ובהן מערכות עזר חכמות לנהיגה (Advanced Driver Assistance Systems ) לנהיגה אוטונומית  LEVEL 2 (בחלק מרמות הגימור), טעינה אלחוטית וקישוריות מיטבית למכשירים הסלולרים, פתחי מיזוג למושב האחורי ועוד שלל אפשרויות נוחות אופציונליות.

בפברואר האחרון בוארזה שבאיטליה, הטונאלה הוגדרה כמנוע הצמיחה של המותג כאשר הדגמים MILD HYBRID וה PHEV  הן הסנוניות הראשונות, בין דגמים נוספים של הטונאלה שיגיעו בשנים הקרובות. הנהלת אלפא רומיאו התחייבה להשיק דגם חדש של המותג מידי שנה במטרה להציב אותו בראש החדשנות בעולם הרכב, תוך שמירה על הערכים המובילים של המותג.

קבוצת סמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל החלה לייבא את הרכב לארץ, והיא עתידה להביא בהמשך גם את הדגמים הנוספים של המותג.

מאפייני הרכב:

טכנולוגיית הנעה

  Sprint 1.5 130hp MHEV Speciale 1.5

  130hp MHEV

TI 1.5 160hp 160MHEV Veloce 1.5 160hp MHEV
  טכנולוגיית הנעה – היברידית מתונה בעלת מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי  V48
מנוע בנזין
תיאור 4 צילנדרים רוחבי, בעל 16 שסתומים בתזמון משתנה והזרקת דלק ישירה
נפח (סמ"ק) 1,469
מערכת גדישה טורבו עם מצנן ביניים אוויר/נוזל טורבו בגיאומטריה משתנה (VGT) עם מצנן ביניים אוויר/נוזל
יחס דחיסה 12.5:1
הספק (סל"ד/כ"ס) 130/5,250 160/5,750
מומנט (סל"ד/קג"מ) 24.5/1,500
מנוע חשמלי – V48
הספק (כ"ס) 20
מומנט (קג"מ) 5.6
ביצועים
זינוק 0-100 קמ"ש (ש') 9.6 8.8
מהירות מירבית (קמ"ש) 200 212
מערכת הנעה
תיבת הילוכים 7 הילוכים – DCT
הנעה קדמית
דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה עם יכולת  Torque Vectoring  
בלמים
סוג בלמים קד'/אח' דיסק מאוורר/דיסק
מע' בלימה מערכת בלימה משולבת (IBS) בניהול אלקטרוני (Brake by wire)
מידות
אורך (מ"מ) 4,528
רוחב (מ"מ) 1,835
גובה (מ"מ) 1,601
בסיס גלגלים (מ"מ) 2,636
נפח תא מטען (ל') 500 (1,550 ל' כאשר מושב אחורי מקופל)
נפח מיכל דלק (ל') 55
מידת צמיגים 235/50R18 235/40R20 235/50R18 235/40R20
משקלים
משקל עצמי (ק"ג) 1,600
כושר גרירה ללא בלמים (ק"ג) 700
כושר גרירה עם בלמים (ק"ג) 1,250

 

 

בטיחות

  • 5 כוכבי בטיחות EURO NCAP
  • מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורי תנועה
  • מע' אקטיבית למניעת סטייה מנתיב
  • בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו"ג
  • ניטור עייפות נהג
  • התרעה על שכחת ילד ברכב
  • בקרת שיוט אדפטיבית חכמה
  • מערכת מרכוז נתיב וסיוע בפקקים (פרט ל- Sprint)

 

חוץ

  • חישוקי "18 (ל- TI & Sprint)
  • חישוקי "20 (Speciale & Veloce)
  • תאורת LED מלאה
  • תאורת יום LED ייחודית בעיצוב " Triple U " (פרט ל-Sprint)
  • פנסי חזית Matrix LED אדפטיביים (פרט ל-Sprint)
  • דלת תא מטען חשמלית (פרט ל-Sprint)
  • חבילת עיצוב חיצונית בהתאם לרמת הגימור

 

טכנולוגיה ואבזור

  • מנופי העברת הילוכים מאלומיניום (Speciale & Veloce)
  • יכולות אלחוטית – טעינה + Apple CarPlay
  • מסך מולטימדיה "25 אינטואיטיבי למשתמש
  • לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 "Cannocchiale"
  • מושבים קדמיים חשמליים בעלי אוורור חימום (פרט ל-Sprint אופציה ב- Speciale)
  • פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי
  • כניסה והנעה ללא מפתח
  • גימור פנים עם תאורת אמביינט בעלת 5 גוונים (פרט ל-Sprint)
  • מערכת שמע 14 רמקולים מבית הרמן קרדון (פרט ל-Sprint אופציה ב- Speciale)
  • Alfa Active suspension – בולמי זעזועים בשליטה אלקטרונית (Veloce)
  • בלמי BREMBO אדום עם קאליפרים קבועים מלפנים

 

 

צבעים חיצונים

  1. אדום אלפא
  2. כחול מיסאנו
  3. ירוק מונטריאול
  4. אפור מטאלי
  5. לבן
  6. שחור

 

מחירון

דגם מחיר מכירה כולל מע"מ
SPRINT 229,000 ₪
Speciale 249,000 ₪
TI 269,000 ₪
VELOCE 289,000 ₪

 

 

Check Also

סדאן חדשה הונגצ'י – EH7

פחות רולס רויס יותר סדאן מהודרת. EH7 עם עד 619 כ"ס וטווח סיני של עד 820 ק"מ מסוללת ענק של עד 111 קוט"ש. הונגצ'י בישראל בסוף 2024

One comment

  1. חסרים כאן באופן מאד מוזר כל מני אבזור בטיחות ואבזור נוחות שיש בכל מתחרה,
    כמו גג שמש (אין אפילו רגיל לא פנורמלי) ומערכת לזיהוי שטח מת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 5 =