שבת , 27 אפריל 2024
חטיבת N של יונדאי עושה שרירים עם שני דגמי קונספט מלהיבים. צילום: יונדאי

יונדאי איוניק 6 N – עושה שריר עם 585 כ"ס


רוני נאק

רק יומיים אחרי החשיפה של יונדאי IONIQ 6 החשמלית, חטיבת הביצועים של ענקית הרכב הקוריאנית, N, חושפת את גרסת השרירים של הרכב החשמלי העתידני הזה. להזכירכם, חטיבת N ביונדאי היא מה שחטיבת M היא ל-BMW או AMG למרצדס. לא במקרה חטיבת N היא הבייבי של אלברט בירמן, מי שהיה ראש חטיבת M ב-במוו ו-"נחטף" על ידי יונדאי. טביעת האצבע שלו ניכרת מזה זמן גם בדגמים המוכרים לנו.

חטיבת N של יונדאי מציגה איוניק 6 עם 585 כ"ס. תחילת יצור ב-2023. צילום: יונדאי

RN22e

על בסיס פלטפורמת EGMP החשמלית של יונדאי, על 800 הוולטים שלה ושני המנועים – מציגה חטיבת N את הפירוש שלה לסדאן ספורטיבית. התפוקה הכוללת של שני המנועים (אחורי+קדמי) עומדת על 585 כ"ס עם מומנט של 74 קג"מ. ההנעה כמובן כפולה קבועה. החשמל מגיע מהסוללה הגדולה-יותר שבדגם איוניק 6 והיא בעלת קיבולת של 77.4 קוט"ש. יונדאי מתייחסת לרכב הזה כקונספט ניסוי וסימנה אותו בקוד RN22e למען ידע העולם כי מדובר ב"מעבדה ניידת" החוקרת את עולם האפשרויות ליצירה של רכב ביצועים חשמלי על בסיס הפלטפורמה החשמלית הטובה ביותר שיש כרגע בשוק.

חטיבת N של יונדאי מציגה גרסת שרירים עם טעינה מאד מהירה, מעצורים מאד מחוזקים ומפות ניהול מנועים מלהיבות. צילום: יונדאי

בין הדברים שנבחנים הם האופן שבו המכונית פונה ושליטה בפניה על ידי דיפרנציאלים אלקטרוניים וחלוקת מומנט אקטיבית בין ארבעת הגלגלים. החלפת רכיבים שונים באחרים קלי משקל וכמובן מגוון מצבי נהיגה שבהם הנהג יכול לבחור בעצמו את חלוקת כוח המנועים לגלגלים הקדמיים או האחוריים.

חטיבת N של יונדאי עושה שרירים לימי מסלול חשמליים. ההנעה כפולה והתבשיל מוכן ליצור סדרתי. צילום: יונדאי

מערכת הבלמים חוזקה עם דיסקים (צלחות בלימה) אדירי קוטר עם 400 מ"מ שנועדו להתמודד בהצלחה עם המשקל הנוסף של הרכב החשמלי מבלי להתחמם יתר על המידה או לקרוס. בנוסף, בצד החוויתי של הדברים, תספק יונדאי N בדגמי העתידיים חבילת צליל מורחבת אשר תדבר ללב של חובבי הנהיגה עם קולות וצלילים שיוצרים חווית נהיגה דינאמית יותר, למשל קולות של העברת הילוכים ו-וויברציות דרך הרמקולים שברכב. כמובן שעד שלב היצור הסדרתי (צפוי לשנת 2023) עד עשויים להשתנות כמה דברים.

חטיבת N של יונדאי חוקרת את המתח שבין עיצוב רטרו אייקוני למערכת הנעה טכנולוגית מבוססת מימן. צילום: יונדאי

N Vision 74

רטרו מותק עם לב של מימן. עד כמה שהיינו רוצים לראת כאן איזה 6 ציל' טורי כפול-מגדשי טורבו ורושף אש, יונדאי המובילה בטכנולוגיית הנעת תאי הדלק (מימן) הציגה את הקונספט הזה עם עיצוב נפלא שהוא מחווה ליונדאי פוני קופה משנת 1974. הרכב שעוצב על ידי מעצב העל האיטלקי ג'יוג'ארו ועתיד היה להיות הדגם הספורטיבי הראשון של יונדאי מעולם לא הגיע ליצור סדרתי. אולי הפעם?

חטיבת N של יונדאי מחזירה מהעבר עיצוב אייקוני של ג'יוג'ארו. 90 קג"מ שיורדים רק לגלגלים אחוריים. אייקון הדריפטים הבא? צילום: יונדאי

הפירוש החדש של הפוני קופה מקבל בינתיים רק שם קוד שגם ממנו אפשר להבין כי מדובר יהיה בדגם ביצועים שעתיד להיות דומה מאד למה שאנו רואים כעת, יחד עם תפיסת העיצוב עתירת הפיקסלים הנוכחית כפי שאנו כבר מכירים ממשפחת דגמי IONIQ החשמליים.

חטיבת N של יונדאי מראה שאפשר ליצור רכב חשמלי מלהיב יותר ממכשיר חשמל לבן. צילום: יונדאי

ב-וויז'ן 74, תמצאו מערכת הנעה מימנית (תאי דלק) יחד עם מערכת חשמלית גדולה וחזקה יותר מאשר מקובל ברכב המונע בתאי דלק. בקצרה נספר כי לרכב יש 2 מנועים אחוריים (אין קדמיים) בעלי תפוקה משותפת של 680 כ"ס ולא פחות מ-90 קג"מ שכולם יורדים לגלגלים האחוריים בלבד. לסוללה קיבולת של 62.4 קוט"ש ממערכת 800 וולט מהירת טעינה. מהצד המימני נספר על מיכל של 4.2 ק"ג בלבד שאפשר "לתדלק" ב-5 דקות בלבד (נראה אתכם מוצאים איפה) וזה ייתן למפלצת השרירים הזו טווח נסיעה של 600 קילומטרים. נייס!

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − 6 =