יום שישי , 29 מרץ 2024
פורד מדווחת על ירידה של 34% ברווחים. המנכ"ל: חכו אנחנו באמצע תהליך. צילום: פורד
פורד מדווחת על ירידה של 34% ברווחים. המנכ"ל: חכו אנחנו באמצע תהליך. צילום: פורד

פורד מדווחת: ירידה של 34% ברווחים

רוני נאק

בדיווח הרבעוני הראשון לשנת 2019 מסכמת פורד כי יש ירידה של 34% ברווחים אחרי מיסים לרמה של 1.15 מיליארד דולרים. יחד עם זאת ג'ים האקט – המנכ"ל – צופה כי 2019 תהיה שנה חזקה ורווחית יותר מ-2018 וכי הירידה החדה ברווחים נובעת מהשינויים העמוקים שעוברת עתה פורד.

במבט עמוק יותר בדו"ח נגלה כי הרווחים הגולמיים עלו ב-12% בעיקר בזכות זינוק במכירות טנדרים ורכבי SUV בצפון אמריקה – כאשר בשוק הזה מציגה פורד רווחיות של 8.7% על מוצריה – ואלו בעיקר כוללים טנדרים מסדרה F והשקת הפורד ריינג'ר החדש. המשקיעים בבורסות תומכים באסטרטגיה של פורד ומניית החברה זינקה ב-11% מרשימים לרמה הגבוהה ביותר מזה כמעט שנה. מחוץ לארה"ב המצב פחות מזהיר. הרווחיות ירדה ל-2.8% בלבד – והמכירות נפגעו בכל המדינות.

24 מיליון דולרים פיצויים לעובדים שיפוטרו בארה"ב - עוד עשרות מיליונים לסגירת קווי היצור של פוקוס ודגמי פרייבטים אחרים. צילום: פורד
24 מיליון דולרים פיצויים לעובדים שיפוטרו בארה"ב – עוד עשרות מיליונים לסגירת קווי היצור של פוקוס ודגמי פרייבטים אחרים. צילום: פורד

פורד מייחסת את הירידה בהכנסות נטו בעלות הגבוהה של סגירת קווי היצור של דגמי הפרטיות שלה (כזכור פורד הודיעה כי לא תייצר יותר פרייבטים רק SUV וטנדרים). למעשה 24 מיליון דולרים יהיו פיצויים לעובדים שיפוטרו, סגירת קו היצור של הפוקוס תעלה לחברה 67 מיליון דולרים ושאר 600 המיליון הולכים לבניה מחדש של ענקית הרכב ברמת התשתיות, אמצעי היצור וכיוב'.


חקירה פלילית

בהמשך השבוע הודיע משרד המשפטים בארה"ב כי יפתח בחקירה פלילת נגד פורד הנוגעת לתהליך אישור רמת הזיהום של רכביה. פורד מצידה מגיבה כי תשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות. הפוטנציאל של פורד לקבל קנס כספי משמעותי בכל זאת קיים – בשל הגישה התקיפה של הרשויות בתחום הזה בעקבות משבר דיזלגייט (ותודה ל-VW גם על זה). פורד חשפה עוד בפברואר כי אימצה תהליך בדיקה לקוי ובמקום לבדוק את מכוניותיה בתנאי שטח – היא השתמשה בהדמיות לקבל נתוני גרר אירודינאמי והתנגדות הצמיגים, כדי לחשב את ההשפעה על צריכת הדלק ופליטת המזהמים. חשוב לציין כי החקירה אינה נוגעת לאמצעי הטעיה כפי שהפעילה VW בשעתה.

ה-SUV והטנדר של RIVIAN - בסוף עם פורד. החברה לא פריירית וגם ככה לא מאד צמאה לכסף - אבל תמיד אפשר להיעזר בעוד 500 מיליון אקסטרה. צילום: RIVIAN
ה-SUV והטנדר של RIVIAN – בסוף עם פורד. החברה לא פריירית וגם ככה לא מאד צמאה לכסף – אבל תמיד אפשר להיעזר בעוד 500 מיליון אקסטרה. צילום: RIVIAN

קיצור חשמלי

זה לא סוד שיצרניות הטנדרים הגדולות בעולם: GM ו-פורד לא עומדות בקצב התקדמות ההנעה החשמלית בכל הקשור ליישום הטכנולוגיה הזו במוצרים שלהן. אלא שרק כמה ימים אחרי ש-GM הודיעה כי אינה נמצאת יותר במו"מ עם RIVIAN (שמפתחת מזה עשור את הכלי המרשים הזה), הודיעה פורד כי תשקיע 500 מיליון דולרים במותג החשמלי וזאת לצד AMAZON שהקדימה אותה עם השקעה של 700 מיליון דולרים רק יומיים קודם. ההשקעה תתן לפורד למעשה קיצור דרך לטכנולוגיה החשמלית של RIVIAN ותאפשר לפורד להציג טנדר חשמלי עם אוטונומיה ברמה 3 בפרק זמן מהיר מאד וזול מאד (ביחס לפיתוח עצמי משלה). בנוסף זה פותח את הדלת ליצירה של מותג פרימיום חדש – ככל הנראה תחת השם RIVIAN – עם טנדרים ו-SUV ומשוחרר מהתדמית הזקנה של לינקולן. יהיה מעניין.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × four =