תומר הדר
איך אומרים "פיאט קרוס אובר" בפורטוגזית? את התשובה מספקת לנו פיאט ברזיל שמציגה את פיאט ארגו טרקינג, גרסת הקרוס אובר של פיאט ארגו, דגם שהיצרנית האיטלקית משווקת בדרום אמריקה, הנחשבת לשוק חזק עבור פיאט. הרעיון של הצגת גרסה מעט מוגבהת לדגם קיים אינו חדש, ושימש אפילו את פורד כדי להזריק מעט נחשקות לפורד פוקוס המשפחתית. שימש את וולוו בגרסה דומה של V40. וגם שימש את יונדאי בגרסה שרירית למראה של i20. את שתי האחרות אתם מכירים (פחות מהוולוו והרבה יותר מיונדאי).
• מבחן משווה בין כל רכבי הפנאי הנמכרים ביותר – מי לוקח?
למי שאינו מכיר, בדומה לשוק הרכב האוסטרלי, גם בדרום אמריקה ניתן למצוא שפע של דגמים שלא תצליחו למצוא מחוץ לגבולות היבשת, החל בפולקסווגן גול (לא גולף, גול) וכלה בפיאט ארגו שירשה את מקומה של פיאט פאליו, בעצמה מכונית שיועדה למדינות מתפתחות, שמספר יחידות ממנה טפטפו גם לישראל.
פיאט הארגו טרקינג גבוהה מן הארגו הרגילה ב-40 מילימטרים, משמע היא מתהדרת במרווח גחון מכובד של 210 מילימטרים (אל תצפו להנעה כפולה) וצמיגי 205/60 בקוטר 15 אינץ'. המנוע הוא ה-1.3ל' האטמוספרי של פיאט, שמפיק 109 כוחות סוס על אתנול (בכל זאת, דרום אמריקה). אל חשש – אין סכנה שנראה את הפיאט הזו כאן בקרוב – או בכלל.