יום שני , 29 אפריל 2024
יונדאי חושפת את גרסת N של איוניק 5 והיא מחוץ לסקאלה! צילום יונדאי

יונדאי ירדה מהפסים ואנחנו מתים על זה


רוני נאק

ידענו שיונדאי איוניק 5 היא משהו מיוחד – וגם נהגנו בגרסה כפולת המנועים וחשנו במו ישבננו בפוטנציאל הפסיכי שיש לרכב המעולה הזה. כך שכאשר יונדאי הצהירה שתפיק מהדורת N שרירית של האיוניק 5 החשמלית ציפינו שהיא תגביר – אבל לא ככה!

יונדאי העולמית מציגה היום את גרסת N של איוניק 5 החשמלית והיא מחוץ לסקאלה בכל מימד. כמו גרסאות N האחרות – שרק השבוע הושקו בישראל – גם איוניק 5 N שומרת על שלושת עקרונות הליבה: התנהגות כביש מחודדת, יכולת מסלול כבר מאולם התצוגה וגם שימושיות יומיומית.

יונדאי חושפת את גרסת N של איוניק 5 עם 650 כ"ס, דיפרנציאלים אקטיביים ומצבי נהיגה רבים. הכל מחוזק מהשלדה ועד לתושבות הסוללה. צילום יונדאי

כדי לעמוד ברף ההתנהגות יונדאי חיזקה את השלדה של IONIQ5N עם מספר רב יותר של החלמות והדבקות כדי ליצור פלפורמה מוצקה וקשיחה ככל האפשר. את הנהגות הכביש הם כיילו ברוח רכבי ה-WRC המצליחים של היצרנית וזה אומר לא מעט במונחים של יכולת לשנות כיוון במהירות, עוצמת בלימה ואופי הורדת הכוח בפיצוצים נפלאים. החיזוקים אלה נועדו כדי לתת בסיס איתן ליחידת הנעה המפיקה 650 כ"ס וכ-80 קג"מ (עם BOOST), מערכת ניהול טרמי מחוזקת וגם אחזור אנרגיה יעיל וחזק יותר.

יונדאי חושפת את גרסת N של איוניק 5 גלגל הגה מיוחד לגרסה וגרפיקה המאפשרת תפעול אינטואיטיבי של הפיצ'רים המיוחדים הרבים. צילום יונדאי

בנוסף יש כמה וכמה מצבי נהיגה לבחור מהם, אפקטים של סאונד כדי לשפר את החיבור לרכב ואת חווית הנהיגה, חלוקת מומנט אקטיבית, בקרת זינוק מהמקום ועוד ועוד. תושבות סוללת ההנעה, מערכת ההיגוי חוזקו כדי לעמוד בעומסים של הדינאמיות החדשה של הרכב החשמלי הזה. בנוסף, יונדאי עיבתה את תושבות המנועים ואת צירי ההנעה והדיפרנציאלים המפצלים את הכוח מהמנוע בין הגלגלים. בין השאר כי יש חלוקת מומנט אקטיבית וגם – חייבים – מצב דריפט חינני. בקצה של מערכת ההנעה תמצאו חישוקי גלגל 21 אינץ' ובתוכם מערכת בלימה משוגעת ממש עם צלחות בלימה (דיסקים) בקוטר 400 מ"מ בחזית ו-360 מ"מ הננשכים על ידי קליפרים עצומים עם 4 בוכנות העשויים מקשה אחת. חוץ מהבלימה ההידראולית מסוגלת איוניק 5N לספק עד תאוטה של עד 0.6G רק מהבלימה המאחזרת – מטורף!

יונדאי חושפת את גרסת N של איוניק 5 לוק מחודד מאחור, עם ספויילר מלמעלה, דפיוזר מלמטה ומתלים מונמכים ומוקשחים. צילום יונדאי

עוד נוכל לספר שיונדאי איוניק 5N עומדת 20 מ"מ נמוך יותר מהרגילה. היא רחבה יותר ב-50 מ"מ וארוכה יותר ב-80 מ"מ בשל הדפיוזר שמאחור. הגרפיקה בחזית שונה עם מסכה אופיינית ל-N כמו גם חישוקי גלגלים, צמיגי פירלי P-ZERO וספויילר אחורי. חבילת האבזור ממשיכה גם בפנים עם ריפודי אלקנטרה על מושבי הספורט, גלגל הגה ייחודי עם מתגים ספציפיים לגרסה, ממשק ייעודי ועוד.

יונדאי חושפת את גרסת N של איוניק 5 חבילת אבזור פנים מפנקת שעושה את ה-N לדיילי מלהיב. צילום יונדאי

בין הנתונים הפחות חשובים, יונדאי מציינת 3.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. טווח הנסיעה שמתקבל מסוללת 84 קוט"ש? למי איכפת – זה עושה דריפטים בנאדם!

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

One comment

  1. אילן פייביש

    גם האיוניק 5 הרגילה בעלת ההנעה האחורית, כושה דריפטים וזה בדוק. למה צריך N ? חחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − 11 =