רוני נאק
למי שמגיע משכבת הגיל שלי, ואולי מעט קודם, מכיר את השם פלדיום דווקא כברירה הראשונה והיחידה של נעלי טיולים שאפשר היה לקנות בישראל (אי שם בשנות ה-70') ואפילו שלאחרונה הפלדיום עשו קמבק כנעלי אופנה אני מתקשה להביא את עצמי לרכוש כאלה. אגב "פלדיום" הוא יסוד נדיר ממשפחת הפלטינה (ומרכיב חשוב בממירים קטליטיים). אבל השם נשאר ויותר מזה הוא דופק הופעה בצורה של "היפר לימוזינה" כהגדרת יוצרה.

הדבר שאתם רואים בצילומים נקרא: Anzom Palladium וההשראה של יוצרה, מארצ'לו מראגלי, הייתה הלימוזינה הנשיאותית של קאדילק אותה הציגה החברה ב-2008.
תשפטו אתם לגבי העיצוב של הרכב הזה, הרחוק שנות אור מכל דבר מעודן או נחבא אל הכלים וזה דווקא די בסדר מכיוון שאין לו כלל כוונה כזו בדיוק כמו הלקצ'רי קונספט הראוותני שמאייבך הציגה לא מזמן.

הפרופיל מספר קצת יותר. בסיס הגלגלים הארוך מאד, ודלתות צד של מרכב ה-4 דלתות שנראות מוכרות באופן מחשיד. פיצ'ר מוזר-אך-מעניין הוא תא מטען נשלף. כמו מגירה אוסטרלית ענקית, ומאפשר לטעון ולנעול מזוודות וקניות לרוב. מדרגות צד נשלפות חשמלית גם הן מספרות סיפור יוצא דופן.
הקבינה בנויה מחדש עם "כסא מלכות" לנהג, איבזור קצה מהרמן-קרדון, אזורי אקלים נפרדים לכל מושב, מקרר נגיש, טבלטים וכמובן אחסון-מוגן-קיפוצים לכוסות שמפניה מעודנות.

ובכן הכלי המהודר והראוותני הזה מתבסס על RAM 1500. כן כן, טנדר אמריקאי גדול. לא הבחירה הראשונה לפלטפורמה עבור רכב פאר. המנוע שנבחר הוא HEMI שמקבל שני מגדשי טורבו ומפיק 710 כ"ס ו-97 קג"מ, תיבת הילוכים אוטו' עם 8 הילוכים והנעה כפולה לפי בחירה. כל זה כפריטים תקניים.

אפשר במידה רבה לנשום לרווחה שהדבר הזה לא ייוצר במספרים גדולים (למרות הזמינות הרבה של RAM1500) – היצרן הודיע כי רק 10 יחידות יגיעו לשווקים ואלו מיועדות ללקוחות עשירים המחפשים ייחוד ובעיקר צומי מסין, דרך רוסיה המזה"ת ועשירי אירופה וארה"ב. מכיוון שאת המפרט הסופי יקבע הלקוח וגם כי אם אתם שואלים על המחיר אינכם עשירים מספיק לקנות את זה, אין לפלאדיום הזה מחירון רשמי. בעסה.
