יום חמישי , 25 אפריל 2024
קאדילק תצעיד את GM לקראת עתיד חשמלי, נטול זיהום אוויר וללא תאונות או פקקים. צילום: GM

ללא תאונות, ללא זיהום וללא פקקים

רוני נאק

GM היא ללא ספק אחת מענקיות הרכב העולמיות. עם מעל ל-60 שווקים, יותר ממליון מכירות בשנה (מחוץ לגבולות ארה"ב) ועם מרכזי טכנולוגיה בשלוש מדינות בעולם כאשר החשוב שבהם נמצא כאן אצלנו בישראל.

החזון של GM מלמד על הכוונה להגיע לשלושה אפסים: אפס תאונות, אפס פליטת מזהמים ואפס פקקים. נשמע מאד שאפתני בתקופה בה אנו ספונים בביתנו, מובסים מנגיף בלתי נראה. ובכל זאת מתוך מערך המותגים שתחת המטרייה הרחבה של GM – קאדילק נמצאת בנקודה הטובה ביותר להוביל את הענקית מדטרויט קרוב יותר להגשמת החזון. כך זה יקרה.

קאדילק גאה בשילוב אומנותי של טכנולוגיות חדשניות ב-LYRIQ. הגישה תמשיך גם ליצור הסדרתי. צילום: GM

לקאדילק יש כמה יתרונות מובנים וקיימים וכמה שיהיו ממש עוד רגע. קאדילק, להזכירכם, יש מסורת ארוכה של חדשנות. היא שילבה מכ"מ ברכב תצוגה כבר בסוף שנות ה-50' (בעידן בו כל המכוניות נראו כמו כלי טיס). הייתה הראשונה להוסיף לחצן חירום בסוף שנות ה-90'. דבר שרק לאחרונה נכנס לרגולציה. הפתיעה רבים עם דגמי פרימיום בעלי הנעה קדמית, ויצרה את אחד ממנועי ה-V8 החזקים וחלקי-הפעולה, הטובים ביותר שבנמצא.

 

עתה קאדילק תישען על 5 עמודי תווך שיתנו לה יתרון תחרותי:

  1. אסטרטגיה אגרסיבית של מעבר למערכות הנעה חשמליות לכל רוחב קו הדגמים שלה.
  2. חיזוק חווית הלקוח/בעלות על קאדילק ומכאן את המחויבות של הנהגים למותג.
  3. עיצוב אופייני ורמת ביצוע גבוהה של המוצר הסופי.
  4. היצע נרחב של דגמים על פני משרעת מחירים גדולה.
  5. ניצול הממדים הגלובליים של GM כדי לפחית עלויות יצור ולהגיע לכל השווקים הרלוונטיים.
עם מנוע יחיד או שניים, להנעת פרטיות, SUV וגם 4X4 כמו שנראה בפינה הימינית של הצילום. צילום: GM

פלטפורמה מודולארית חדשה ומערך מצברים ULTIUM. מה שזה אומר זה שהדור הבא של רכבי קאדילק יונעו על ידי "משפחה" של 5 יחידות הנעה חשמליות שונות שבהן 3 מנועים שונים. המבנה של הפלטפורמה יחד עם האפשרות לשחק בין בסיסי גלגלים שונים, מפשקים שונים ויחידות הנעה רבות – נותן ל-GM את היכולת ליישם אותה בשורה ארוכה של דגמים. בנוסף, לקונספט הזה יש יתרונות ברורים של יעילות יצור, יכולת להפיק נפחים גדולים של מכוניות והגעה מהירה לשווקים. ולא רק מנקודת ההשקפה התעשייתית אלא גם הלקוחות יהנו מרמה חדשה של ביצועים אשר בעידן החשמלי שלפנינו המשמעות שלהם היא: טווח נסיעה ארוך, זמן טעינה קצר (טעינה מהירה) וביצועים על הכביש.

בשיתוף LG CHEM הפיתוח של מצברי ה-ULTIUM שואף להוריד את המחיר מתחת לרף של 100$ ל-קוט"ש אחד. מכשלה שכרגע גורמת למכוניות חשמליות רבות להיות יקרות יותר ממקבילותיהן מונעות הבנזין ומכאן ללא כדאיות ללקוחות.

פלטפורמת ULTIUM המודולארית מאפשרת גמישות רבה והפחתה של עלויות יצור לצד קיצור הגעה לשווקים. צילום: GM

לפלטפורמה החדשה תפקיד חשוב בחזון "0 תאונות" של היצרן. זו מאפשרת שילוב על מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות מהדור האחרון ובהמשך מספקת את התשתית למעבר לנהיגה אוטונומית-מלאה. השילוב של הנעה חשמלית עם נהיגה אוטונומית נראה טבעי וב-GM חושבים שכיום כדאי מלכתחילה ליצור פלטפורמה חדשה שתהיה "FUTURE PROOF"  ותהיה בעלת יכולת שדרוג מובנית ולא כטלאי ותוספת על מערכת שהיא סגורה.

קשה להתעלם מהמראה העדכני של קאדילק. מראה שאותו מובילה כרגע ה-LYRIQ החשמלית אשר תוביל את המותג לעתיד החשמלי שלו. מכונית בעלת מערכת הנעה מתקדמת ומערכות סיוע רבות אשר מציבות את קאדילק בחזית של ההנעה החשמלית, הקישוריות ומערכות הסיוע לנהג, ממש על סף נהיגה אוטונומית מלאה. וכל היכולת הזו מגיעה עם ביצועים מלהיבים טווח של כ-500 קילומטרים וטעינת CD מהירה עד 150 קו"ט שיזרמו לתוך סוללת אולטיום עם קיבולת של 100 קוט"ש.

קוקפיט דיגיאטלי מלא ב-LYRIQ עם מסך 33 אינץ' ותצוגה עילית המשלבת מציאות רבודה. צילום: GM

לא רק המרכב מלהיב גם תא הנהג וסביבת הנוסעים מביאים את העתיד לעולם הרכב. יש ביטול רעשים אקטיבי המסלק את רעשי הרקע מהקבינה (בהעדר מנוע בנזין אין נהמת מנוע כלל), וגם מערכת שמע מתקדמת עם 19 רמקולים. הקוקפיט נשלט על ידי תצוגה דיגיטלית עם מסך 33 אינץ' אחד גדול הניצב מול הנהג ומספק מידע על הדרך, מצב הרכב, וכמובן ניווט, תקשורת ושמע. תצוגה עילית עם שילוב של מציאות רבודה ועוד.

עכשיו הרחיבו את הבשורה של LYRIQ לכל רוחב הדגמים של קאדילק מהסדאנים הספורטיביים והמהודרים ועד לאקסלייד הענק. משפחת רכבי הפנאי XT שגם משווקת אצלנו – ותוכלו להבין עד כמה גדול השינוי שעומד להתרחש די במהירות ואיך הוא ישפיע על שוק הפרימיום בישראל ובעולם.

קאדילק XT6 – המצטרפת האחרונה למשפחת ה-SUV של קאדילק בישראל. צילום: GM

נראה שהקלפים נטרפו לטובת קאדילק. כמותג יוקרה יש לו את ה"סיפור" הנכון (דבר הכרחי לכל מותג פרימיום) ומאחריו עומדת היסטוריה של 118 שנים שבמהלכה הובילה קאדילק חידושים רבים. אבל זה לא רק המוצר. זו החוויה ש-GM מתכננת ללקוחות קאדילק. המטרה היא לא רק לרכוש מכונית חדשה אלא להכנס לעולם של קאדילק, ולקבל חוויה שלמה שהיא מעבר למוצר עצמו. זה מה שלקוחות פרימיום מצפים לו.

אצלנו הכניסה של הדגמים החשמליים תהיה מדורגת וקו הדגמים, אשר עתיד ללכת ולהתרחב, ישלב בין דגמים עם מנועי בעירה פנימית לדגמי חשמליים – כפי שמכתיבים כוחות השוק בישראל. וישראלים הוכיחו עצמם כמי שנוטים לאמץ חידושים די מהר. חובבי טכנולוגיה, ובעלי משקל לא מבוטל בפיתוח חלק מהטכנולוגיות האלה, GM רואה בישראל כר פורה למצא בו לקוחות לדור הבא של המכוניות הטכנולוגיות של המותג – גם החשמליות.

יהיה מעניין ללא ספק.

קאדילק XT6 בחשיפה מוקדם יותר השנה.צילום: GM

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × five =