רוני נאק
עם תג מחיר של כ-200,000 דולרים רכב הפנאי הזה של מאייבך עתיד לקבוע אבן דרך חשובה בתכנית ההתפשטות של מרצדס לשוק הצפון אמריקאי. הרכב מבוסס על פלטפורמת הדור השלישי של מרצדס GLS. שלא כמו המרצדס G קלאס (יבדל בצרור החיים), הרכב הזה משתמש במרכב אחוד – ללא שלדת סולם – ועם מנוע V8 העדכני המפיק 560 כ"ס או יותר. ההשערה כי החשיפה הרשמית של הדגם תהיה בהמשך השנה בתערוכת בייג'ין – שזה בסין – והשיווק יחל ברבעון הראשון של 2020.
לדברי מנכ"ל מרצדס ארה"ב ל-GLS של מאייבך יהיה תפקיד מרכזי כמגנט למותג ויוביל את המכירות של דגמים וגרסאות נוספות. המודל צפוי להיות בסגנון של AMG – עם גרסאות וחבילות איבזור אשר יישאו את הסמל היוקרתי של מאייבך לכל אורך ורוחב קו הדגמים של מרצדס.
• מנועי 3 צילינדרים. זה טוב זה?
ההודעה הזו של מרצדס מגיעה בזמן שמותגי עילית רבים מציגים רכבי פנאי משלהם. במניין תמצאו את רולס רויס, אסטון מרטין, למבורגיני, בנטלי ופרארי – לשוק של מכונית במחיר של דירה – אשר מכר 7500 יחידות בשנת 2018 ועתיד על פי אנאליסטים להגיע לכדי 20,000 יחידות בארבעת השנים הקרובות – על פי אותו מחקר 75% מהשוק למכוניות העילית לבוץ, נמצא בסין וארה"ב. זאת, יחד עם העובדה שמרצדס GLS כבר ממילא מיוצרת באלבמה זה עושה שכל כמו גם תורם לשורת הרווח. איך? קחו למשל אאודי Q7 שעולה כ-550 אלפי שקלים ומולה בנטלי בנטאיגה שעולה אצלנו כ-1.5 מיליון שקלים ושתי המכוניות הנפלאות הנ"ל חולקות רכיבים מכניים רבים.