יום שלישי , 19 מרץ 2024
קארל תומאס ניומן - מנכ"ל אופל לשעבר צופה את הסוף של תערוכות הרכב. צילום: GM
קארל תומאס ניומן - מנכ"ל אופל לשעבר צופה את הסוף של תערוכות הרכב. צילום: GM

מנכ"ל אופל לשעבר: "IAA היא כשלון מהדהד"

רוני נאק

זה לא סוד שיצרני הרכב המסורתיים מתחילים להדיר רגליים מתערוכות הרכב הגדולות. חלקן מעדיפות להציג את הסחורה בתערוכות טכנולוגיה כמו CES – או שהעבירו משקל לשוקי המזרח – ובעיקר לסין. אבל שלושת התערוכות השנתיות, והדו שנתיות, החשובות של אירופה: ג'נבה ופריז/פרנקפורט הולכות ומאבדות במהירות את הרלוונטיות שלהן.

מתערוכת פרנקפורט, הגדולה והראוותנית בתערוכות אירופה, נעדרו בשנת 2017, 7 מותגי רכב. השנה נעדרו ממנה 22 מותגי רכב שהותירו אחריהם אולמות ריקים. ניומן אמר: "אם התערוכה הזו חברת ערך לכל כך הרבה מותגי רכב, והיא לא פונה באופן רחב לכלל תעשיית הרכב כפי שהייתה בעבר, הרי שנותרנו עם תערוכת מוגבלת וחד-ממדית. בעיתונות היו יותר כותרות על ההפגנות סביבה מאשר על המכוניות שהוצגו. עצוב מאד". בציוץ לטוויטר מוסיף ניומן: "זה מובן מאיליו ולכן אומר זאת בבוטות: IAA2019 היא כשלון אדיר. רק צל חיוור של מה שהייתה פעם. אין סיבה שתהיה IAA2021. סוף הסיפור".

ניומן אומר זאת כשברקע איגוד יצרני הרכב הגרמניים – VDA – וגני התערוכה של פרנקפורט – MESSE –  אישרו כי לא קיים חוזה להמשך תערוכות הרכב במקום בשנים הקרובות.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 − eleven =