יום שלישי , 16 אפריל 2024
ALPINA מוכרת את הזכויות המסחריות ל-BMW. צילום: ALPINA

BMW קונה את אלפינה


רוני נאק

אם תהיתם לרגע איך לבזבז את מענקי הקורונה, הנה מקום נפלא: ALPINA. למי שלא מכיר מדובר בסדנה משפחתית קטנה למדי, המעסיקה כ-300 עובדים אשר משנות ה-60' משפרת ומדגמת מאד דגמי מכוניות של ב.מ.וו. זה התחיל כהכנה והסבה של מכוניות למירוצים והלך והתפתח במרוצת השנים לבניה-מחדש של דגמי העילית מ-BMW. למעשה רמת השיניים כה גדולה עד כי ALPINA מוכרת כיצרנית רכב בפני עצמה (בדומה ל-BRABUS הפועלת באופן דומה עם מכוניות מרצדס). לערך מסוף שנות ה-70' אלפינה הוסיפה גם מימד יוקרתי לשיפורי הביצועים, עם תאי נוסעים בעבודת יד, פריטים רבים בהתאמה אישית ועוד כיד הדמיון של מחזיקי כרטיס סנטוריון. כיום ALPINA מייצרת כ-2,000 מכוניות בשנה (כולן על בסיס דגמי BMW שונים).

BMW X7 – ככה זה נראה היישר מאולם התצוגה. צילום: BMW

אתמול BMW העולמית הודיעה כי היא רוכשת את הזכויות המסחריות לשם ALPINA עם מסך של סודיות שירד על התנאים המסחריים של העסקה. כן נודע ש-BMW לא תרכוש מניות באלפינה. לפי בכיר ב-BMW: "רכישת הזכויות תאפשר לנו לעצב את היום ארוך הטווח של המותג המסורתי הזה באופן מכוון עתיד". שבתרגום חופשי שלנו אומר:"צפו לאלפינות חשמליות בהמשך הדרך".

ככה זה נראה אחרי אלפינה. XB7 לקהל הסופר-יוקרה שגם אוהב BOOST. צילום: ALPINA

בינתיים המשך אספקת החלפים לבעלי ALPINA נוכחיים, תמשיך דרך המפעל המשפחתי כאשר בהמשך הדרך הניהול המלא של המותג ומוצריו יעבור לידי הנהלת BMW ובשנת 2025 העובדים הנוכחיים באלפינה יוכלו לבחור האם להמשיך לתפקיד אחר ב-BMW עצמה או אצל אחת מחברות הבת שלה.

 

Check Also

עוד רכב חשמלי סיני טוען לטווח של 1,000 ק"מ

HYPER מודיעה כי השלימה פיתוח של סוללת מצב-מוצק שתתן לדגמי 2026 שלה טווח העולה על 1,000 ק"מ. הייתכן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine + twelve =