רוני נאק
קרסו, יבואנית רנו לישראל, הודיעה על חידוש יבוא דגם הקוליאוס. מדובר ב-SUV מסגמנט D המיוצר בקוריאה ומשווק מעתה אצלנו רק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33ל' המפיק 158 כ"ס ו-27.5 קג"מ.
״אנחנו שמחים על חזרתו לאולמות של רנו קוליאוס, דגם איכותי וייחודי המתאים במיוחד לקהל הישראלי המחפש SUV גדול, חזק ומאובזר במיוחד. דגמי הקוליאוס החדשים מגיעים בסטנדרט עיצובי מפואר ומפנק״ – רועי שחורי מנכ״ל פעילות רנו בישראל.
לרנו קוליאוס חמישה מושבים והוא משווק בשתי רמות אבזור: אקזקיוטיב ואינטנס.
רמת אבזור Executive מציעה לדברי קרסו:" חוויית נסיעה לנהג ולנוסעים שהייתה מוכרת עד כה בעולמות היוקרה בלבד, לרבות מושבי עור " Camel " חשמליים, מאווררים ומחוממים הכוללים עיסוי חשמלי, מסך מולטימדיה ורטיקלי גדול ("8.7), מערכת שמע BOSE איכותית (12 רמקולים + סאב אקטיבי), גג שמש פנורמי נפתח, חישוקי "19, מפרט בטיחותי עשיר (דירוג 5 של משרד התחבורה ו-5 כוכבי בטיחות NCAP אירופאי) ועוד".
• המכוניות החשמליות שיעזבו אותנו (וטוב שכך)
הנתונים היבשים מלמדים על בסיס גלגלים של 270 ס"מ, אורך כולל של 467 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 166 ס"מ. קיבולת תא המטען גדולה עם נפח של 493 ל'.
מנוע הטורבו-בנזין המוכר של רנו (בשיתוף דיימלר) מפיק 158 כ"ס שיורדים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. נתוני הביצועים הרשמיים מלמדים על 9.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית עומדת על 6.8 ל' ל-100 ק"מ (14.7 ק"מ/ל') ועם מיכל של 60 ליטרים זה יתן לרנו קוליאוס טווח של כ-800 קילומטרים בין תדלוקים (על בסיס הנתונים הרשמיים).
הצד של השטח פחות דומיננטי בקוליאוס. עם הנעה קדמית בלבד ומרווח גחון של 16 ס"מ בלבד, נסיעה שלא על אספלט תהיה מוגבלת לדרכי עפר מפולסות ומטופחות.
להלן המחירים:
רנו קוליאוס 1.33 ל' טורבו בנזין
Intense 184,990 ₪
Executive 194,990 ₪