יום ראשון , 28 אפריל 2024
ב.מ.וו הודיעה כי לא תמשיך לפתח את i3 - היצור בינתים ימשיך לאור הביקוש ותקנות הזיהום. צילום: BMW
ב.מ.וו הודיעה כי לא תמשיך לפתח את i3 - היצור בינתים ימשיך לאור הביקוש ותקנות הזיהום. צילום: BMW

ב.מ.וו i3 הסוף

רוני נאק

ב.מ.וו תעצור את הפיתוח של הרכב החשמלי הראשון שלה – i3. כך דווח הפיננשיאל טיימס בתחילת השבוע. היצרנית תתמקד במקום זאת בפיתוח גרסאות חשמליות והיברידיות של דגמים מוכרים יותר. זה לא סוד שאחרי פתיחה חשמלית חזקה, התנופה של ב.מ.וו בתחום ההנעה החשמלית נבלמה עד לאחרונה. ועתה – היצרנית מבוואריה בוחנת מחדש את האסטרטגיה שלה ותחל בחישמול דגמים קיימים – יותר מיינסטרים – ובמקביל תפתח דגם חשמלי-מלא חדש בהמשך.

ב.מ.וו הודיעה כי לא תמשיך לפתח את i3 - היצור בינתים ימשיך לאור הביקוש ותקנות הזיהום. צילום: BMW
ב.מ.וו הודיעה כי לא תמשיך לפתח את i3 – היצור בינתים ימשיך לאור הביקוש ותקנות הזיהום. צילום: BMW

עצירת הפיתוח של ב.מ.וו i3 החשמלית זה לא אומר שגם היצור שלה ייפסק. המכונית אשר הוצגה בשנת 2013 ונועדה בעיקר כדי לבחון את ההענות של הלקוחות לנושא החשמלי – מבלי "להכתים" את קו הדגמים המוכר של ב.מ.וו – והגיעה לסוף מחזור החיים שלה. לרוב בעולם הרכב זה מחזור של שש/שבע שנים אז היצרנית מעירה מחדש את הביקוש עם שילוב של טכנולוגיות עדכניות. היצור ימשיך גם כדי לענות על הצורך של תקן הזיהום העדכני אשר בוחן את ממוצע הפליטה של כל הדגמים של היצרן יחדיו – ולכן רכב חשמלי בהיצע חשוב כדי להוריד את ממוצע ה-Co2 של מכוניות ב.מ.וו ולהימנע או להקטין כל קנס פוטנציאלי.

ב.מ.וו i3 משווקת בישראל החל ב-249,000 שקלים.

ב.מ.וו הודיעה כי לא תמשיך לפתח את i3 - היצור בינתים ימשיך לאור הביקוש ותקנות הזיהום. צילום: BMW
ב.מ.וו הודיעה כי לא תמשיך לפתח את i3 – היצור בינתים ימשיך לאור הביקוש ותקנות הזיהום. צילום: BMW

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine + 16 =